על כנפי נשרים: שרשרת הטיסות בלילה מושלג במיוחד, לכבוד שבת

כשסיכם ר' נחום עם שותפו על הנסיעות הדרושות לחו"ל לצורך קידום בית העסק, הוא סיכם איתו במפורש שבשום פנים ואופן הוא לא מתכוון לעשות שבת בחו"ל. לפי הסיכומים, הנסיעות לצרכי העסק, יתרכזו בימי חול בלבד ולשבת קודש הוא ישוב לארץ ישראל, למשפחתו ולחסידות אליה הוא משתייך.
בפעמים הראשונות אכן התנהלו הדברים לפי התכניות. הוא תזמן את הטיסות ליום ראשון בבוקר ואת הטיסות בחזרה ליום חמישי. אבל כצפוי, התקלות לא איחרו לבוא. היה זה יום חורפי ומושלג במדינה אירופית ושלג כבד נערם ארצה. הדרכים לשדה התעופה המקומי היו פקוקות ובליבו של ר' נחום גברה הדאגה מרגע לרגע.
השעות חלפו בעצלתיים, ועד שהמונית נכנסה בשערי שדה התעופה, המטוס כבר המריא לדרכו, מותיר אחריו יהודי מודאג ולחוץ.
בירור קצר במודיעין, טלפון לסוכן הנסיעות ור' נחום מבין לחרדתו שאין הרבה סיכויים לטיסה שתביא אותה לארץ לפני כניסת השבת. מזג האוויר גרם לכך שטיסות רבות התבטלו והוא לא ידע את נפשו.
בצר לו, הוא נזכר במה ששמע על הצדיק משטפנשט וכוחו הגדול והחליט לנסות את מזלו.
הוא מיהר להתקשר לידיד שנתן לו את המספר של משרדי המוסדות בבני ברק. הוא התקשר והבטיח סכום הגון למוסדות לזכות הצדיק משטפנשט, ובלבד ששמו יובא בדחיפות לתפילה הנערכת בשעת לילה זו ממש בציון הקדוש.
וכמו בסיפורים, לא חלפו שעתיים וסוכן הנסיעות מתקשר. הוא הצליח למצוא טיסה למדינה אחרת, משם אמורה לצאת טיסה נוספת למדינה שלישית, ומשם לארץ ישראל. שלוש טיסות קצרות בזו אחר זו, אבל את השבת הוא הספיק לעשות בארץ, בדיוק בזמן.