להורדה: גליון 'באר בשדה' מספר 223 לפרשת ויק"פ – החודש תש"פ

השבוע אנו מביאים גליון מיוחד עקב סערת מגיפת הקורונה, כאשר כל מדורי הגליון המורחב מוקדשים להבטים שונים ממגיפת הקורונה כאשר עיניכם תחזינה מישרים.
את הגליון מעטרים תצלומים של כ20 קמיעות, חלקם נדירים ביותר, הנמצאים בארכיון הסגולות של מכון שטפנשט, וכן אנו מביאים פרסום ראשון לקמיע שנתן הצדיק משטפנשט זיע"א למגיפה שהשתוללה בזמנו בבוטושאן, הקמיע הגיע לידינו לאחרונה ממש, ומן שמיא קזכו לנו להפיצו ולהציגו בימים אלו בהם המגיפה שבה להשתולל במחוזותינו.
כמו כן הבאנו אוסף ביטויים שנשמעו מפי כ30 רבנים אדמורי"ם ומגידים, והוא חלק ראשון מתוך כלל ההתבטאויות שהגיעו לשולחן המערכת בימים האחרונים.
בפתח הגליון תחת המדור 'באר חפרוה שרים' אנו מביאים עובדות והנהגות רבותינו הקדושים בשעת הסכנה, בעיתותי המגיפות רח"ל.

* מדור 'באר ההלכה', מאריך לבאר ולפסוק בהלכות שמירה וזהירות המתבקשים בימי השתוללות המגיפה ברחבי העולם.

* מדור 'סגולת מלכים' מורחב, מביא כ50 סגולות נפזרות על המגיפה, הדרכים להנצל ממנה, וההנהגות שרצוי לנהוג בימים אלו והמסוגלות להנצל ממנה.

* מדור 'מצבות מספרות' חוזר אל פרשייה עלומה ומסעירה בתולדות היסטוריית יהדות רומניה, קבר החתן והכלה הנמצא בחצר בית הכנסת האוהב ישראל מאפטא ביאס, וההתבטאות הפלאית של מרנא הבעש"ט הקדוש זיע"א, כי תפילה במקום קברם של הקדושים שנהרגו בשעת המלחמה (ואו בשעת המגיפה) יהיה מקום מגין ומושיע למגיפות ולפוגרומים עד 200 שנה, כפי שאכן אירע מאתיים שנה אח"כ, כאשר בשנת תש"א התרחש הפוגרום הנורא ביהודי יאסי, וכפי שהרה"ק התולדות יעקב יוסף רומז בפרשת כי תשא על שנת תש"א והבאנוהו בגליון.
תגלית ומחקר על הסגולה העתיקה לערוך חופה ליתומים בבית קברות, מקבלת כאן מחקר ותיעוד עם חשיפת תמונות ותיעוד מהימים ההם שלפני כמאה שנה, חופה ליתומים שנערכה בהר הזיתים בירושלים, אף אנו נקרא מכאן למי שמכיר זוג יתומים שמוכנים לערוך חופתם בבית העלמין ע"י ציון קברו של מרנא משטפנשט, ואנו בל"נ נסיע בעדם בעד כל ארגון וסידור החתונה בבית העלמין ובישיבת שטפנשט הסמוכה על הצד היותר טוב ובזכות זה נזכה לעצור את המגיפה מעל עם ישראל ומעל העולם כולו וזכות הרבים תלוי בו.
*
את הגליון דנן ניתן לקרוא באתר הגליונות 'לדעת', בקובץ הגליונות 'חיכו ממתקים' ובאתר שטפנשט.
קראו, החכימו ותחי נפשכם.
אם המידע המופיע בגליונינו מענין אתכם ויש לכם מה להוסיף עליו ולידע אותנו אנא שילחו אלינו הערותיכם למייל.

*כמו כן אל תמנעו טוב וצרפו עוד קוראים ומנויים לגליונינו.*
אם התוכן של גליונינו כבר ידוע לכם, או שאין לכם ענין בו אתם מוזמנים לעדכן אותנו לבל נשלח לכם אותו יותר. כל שעליכם לעשות לשם כך – להסרה – הקישו הסר
קריאה מהנה ושבת שלום

להורדה לחץ כאן