קמחא דפסחא: מאות משפחות קיבלו סלי המצרכים במסגרת 'יד מתתיהו – שטפנשט'

שווי הסלים נע בין 1,200 ל-3,500 ש"ח לכל משפחה • המארזים כללו מצות, יין, בשר ודגים, פירות וירקות ומגוון עצום של מוצרים יבשים מגוונים • המשפחות: "שנים ארוכות של עוני בימי חג הפסח הסתיימו כאשר התחלנו לקבל את החלוקה של 'יד מתתיהו שטפנשט. הכל ביד רחבה ומוצרים סוג א'... עד הנה עזרונו רחמיך"

למרות מגבלות הקורונה, זכו שוב אלפי משפחות בסלי מצרכים ביד רחבה הכוללים שפע כל טוב של מוצרים לחג הפסח,, במסגרת ארגון 'יד מתתיהו – שטפנשט'.
'יד מתתיהו' פועלת מזה שנים ארוכות ממרכז מוסדות שטפנשט ומספקת תמיכה וחלוקת סלי מצרכי מזון מלאים כל טוב למשפחות ברוכות ילדים ומשפחות מצוקה בזמן חגים ומועדים באמצעות שני זרועות עיקריים: "קמחא דפסחא" ו"קמחא דשבתא"את כמויות מצרכי המזון פרקו כ-15 משאיות, ונארזו בעשרות אלפי ארגזים, של פרי וירק, ביצים ומצות, בניצוחם של מערך מתנדבי שטפנשט.
עוד בראשית הקורונה, היתה התלבטות באשר לחלוקה וכעת אפשר לגלות כי למרות הכל התקבלה החלטה עקרונית, להעביר לנזקקים את החלוקה כמדי שנה בשנה, ביד רחבה.
כך זכו מאות משפחות במארזי פירות וירקות סוג א' לצד כל מוצרי החג, כולל מצות יד מהודרות, יין ומיץ ענבים, בשר ודגים, מגוון עצום של מוצרים יבשים שונים ומגוונים.
שוויו של כל סל נע באיזור 3,500-1,200 ש"ח, תלוי במצבה של המשפחה ועפ"י החלטת ועדת הרבנים של הארגון 'יד מתתיהו', היושבת על המדוכה ומחליטה איזו בקשה דחופה יותר, ואיזו אינה סובלת דיחוי.
סלי המזון נארזו בסדר מופתי במוסדות שטפנשט על ידי מתנדבי שטפנשט עבור משפחות אברכים, משפחות ברוכות ילדים ומשפחות נזקקים מבני ברק וירושלים ומכל ערי הלוויין החרדיות: ביתר, בית שמש ואלעד.
לפנינו מספר ציטוטים של המשפחות המאושרות:"שנים ארוכות של עוני בימי חג הפסח הסתיימו כאשר התחלנו לקבל את החלוקה של 'יד מתתיהו שטפנשט. הכל ביד רחבה ומוצרים סוג א', תבורכו מפי עליון"."בגלל חובות וקשיים שונים, נאלצנו לקצץ את הוצאות החג ואז לפתע קיבלנו את הקמחא דפסחא של שטפנשט, אין מילים בפינו להודות לכם"."עד הנה עזרונו רחמיך, כאשר זכינו בס"ד לקבל את חלוקת הקמחא דפסחא של שטפנשט, כמה שמחה ואושר זה הכניס אצלנו הביתה, במיוחד לרגל המצב הכלכלי המעיק, היה זה הפתעה מרגשת ב, תמשיכו בכך ביתר שאת וביתר עז".