פרסום ראשון: נציג שטפנשט ברומניה מר אבי שי לוי ז"ל נפטר בפתאומיות בגיל 55

המאמצים הכבירים של 'אגודת מקומות הקדושים ברומניה' מול הרשויות לשחרור הגופה - לא צלחו, למרות מערך הקשרים של חברי פרלמנט, חברי קהילת יאס ברומניה ועסקני הצלה בארץ ובחו"ל שהוכנסו לעובי הקורה בהשתדלות הרה"ג אברהם יעקב סלמון שליט"א רב קהילת שטפנשט • "בעל לב חם ליהדות ולשטפנשט, פעל והפעיל בימי חייו להתפתחות שטפנשט בבוטושאן וביאס שברומניה"

כתבה מתעדכנת

פטירתו הפתאומית של נציג שטפנשט ברומניה, מר אבי שי ז"ל, בעוד מגבלות הקורונה חוסמות את הגבולות בין המדינות, גרמה להרה"ג אברהם יעקב סלמון שליט"א יו"ר 'אגודת המקומות הקדושים ברומניה' להפעיל לחצים וקשרים חובקי עולם מול חברי פרלמנט, חברי הקהילה ברומניה ועסקני הצלה שונים בארץ ובעולם, על מנת לשחרר את גופתו ולהטיסה ארצה לקבורה בסמך לקברי אבותיו.

אך המאמצים הכבירים לא צלחו, לנוכח התעקשות נציגי משרד הבריאות הרומני שלא לאפשר את הוצאת הגופה מהמדינה, בגין מגבלות החירום של הקורונה.

ב'אגודת המקומות הקדושים ברומניה' מסכמים בצער כי "למרות שהשגנו מקום בטיסת חילוץ מיוחדת שאמורה היתה לצאת מחר (יום רביעי) מבוקרסט לישראל, משרד הבריאות סירב להנפיק את האישור הנדרש".

בשל כך, מסע ההלוויה של המנוח מר אבי שי לוי ז"ל יתקיים ברומניה ומעמד ההספדים ייערך בשידור ישיר דרך תוכנת ה'זום', מבוטושאן לבית המדרש 'שטפנשט' רחוב מהרש"ל 13 בבני ברק.

המנוח, מר אבי שי לוי ז"ל, תושב רומניה בעל לב חם ליהדות ומתמסר לכל דבר אשר שם רבותינו משטפנשט נישא עליו, זכה לפעול ולהפעיל רבות בימי חייו להתפתחות שטפנשט במזרח אירופה והיה ממקימי הכנסת האורחים שטפנשט בבוטושאן וביאס שברומניה. בשנותיו האחרונות שימש כנציג שטפנשט במרכז ברומניה. ת.נ.צ.ב.ה.

הרה"ג אברהם יעקב סלמון רב קהילת שטפנשט, ביכה את פטירתו של אבי שי לוי ז"ל ואמר: "פטירתו הפתאומית היא אבידה גדולה ליהדות רומניה בגולה, מי יתן לנו תמורתו".


שינוע הגופה לקבר ישראל בבוטושאן


אבי שי לוי ז"ל ברומניה עם להבחל"ח הרב סלמון שליט"א