להורדה: גליון שטפנשט 'באר בשדה' 233/234 חג השבועות ופר' נשא תש"פ

קישור להורדה ולצפיה בעלון, בסוף הפוסט.

לכבוד חג השבועות יו"ל גליון מורחב 20 עמודים מלאים מזן אל זן דברי תורה וחסידות, עניני חג השבועות והילולות הצדיקים החלים בימים אלו.

• 'באר חפרוה שרים' בו אנו מביאים פירושי רבוה"ק לפרשת השבוע ולעניני דיומא. ועניני חג השבועות ו'שבת נאך שבועות' הענינים הנוגעים לשבת אחרי שבועות, דרשה מאליפה מהגרמי"ל לנדא זצ"ל על מהות תורת הבעש"ט והדרך שהנחיל לדורות וכן כמה מסיפורי הבעש"ט ונפלאותיו.

• מדור 'באר ההלכה' מביא לקט הלכות חג השבועות מורחב, וכן בירור על ענין אמירת י'ה א'לי וגואלי לימים טובים על פי משנתו של מרן הגה"צ מוהר"ש טוביאס זצ"ל ובירור הלכתי מרתק על הזמן בו מתחילים ללמוד תורה בהגיעם לגיל 3 כמקובל היום וכפי שפסק הרמ"א או שמתחלים ללמוד בחג השבועות כפי שמובא ברוקח.

• מדור 'סגולת מלכים' על סגולת שמסר הבעש"ט הקדוש וסיפורים שנמסרו כסגולה מהבעש"ט הקדוש לכבוד ההילולא ה260 של הבעש"ט וכן סגולות על המחזיקים ת"ח ותומכים בהם.

• מדור 'מצבות מספרות' הבאנו שלוש מצבות לרגל יום פטירתם.

ג' סיון: הילולת הגה"צ רבי משה סלומון זצ"ל אב"ד זילוי שבטרנסילווניה וזקינו של כותב המדור הבאנו את סיפור חייו ופעילותו, בעיר רבנותו ובתחנות חייו, עד שעלה לארה"ק, שם נטמן בהר המנוחות ירושלים.

ט' סיון: אחד מהספרים המפורסמים והשימושיים בעולם הספר הוא 'מכלול המאמרים והפתגמים', חובר ע"י אחד מחכמי רומניה, רבי משה סבר זצ"ל שהיה שו"ב בבענדר ובזכרון יעקב, מאמר התולדות וזכרונות המחבר מעלים ניחוח של יין ישן עתיק ונעים, המאמר לתולדותיו הוא משב רוח מרענן ובלתי שגרתי, ואף אנו עומדים מופתעים לא פעם מחכמיה ורבניה של רומניה, שלא התפרסמו על פי מקומם או על פי שמם, אלא על פי ספרם ומורשתם.

י"ב סיון: הילולת הגה"ק רבי שלמה טוביאס זצ"ל הי"ד אבד"ק צ'יק סערדא שנספה בכבשני אושויץ, ניסינו לסרטט את תולדות חייו מהמעט שהצלחנו לדלות מאוצרות מכונינו ומזכרונות בנו ובתו שנאספו ע"י מכונינו בשנים עברו.

קראו, החכימו ותחי נפשכם.

אם המידע המופיע בגליונינו מענין אתכם ויש לכם מה להוסיף עליו ולידע אותנו אנא שילחו אלינו הערותיכם למייל.

כמו כן אל תמנעו טוב וצרפו עוד קוראים ומנויים לגליונינו.

קריאה מהנה חג שמח ושבת שלום!

להורדה ולצפיה לחץ כאן.