אבידה גדולה ליהדות רומניה: שידור ישיר ב'זום' להספד של מר אבי שי לוי ז"ל בבני ברק

השמיים בכו: מסע ההלוויה נערך בבוטושאן שברומניה והועבר בשידור ישיר ב'זום' לבית המדרש הגדול 'שטפנשט' בבני ברק, שם נערכו ההספדים • הגרא"י סלמון שליט"א: "אבידה לכל הגחלת היהודית ברומניה ולכל נושא יהודי בגולה במזרח אירופה"

בבית המדרש הגדול 'שטפנשט' בבני ברק, נערכו היום ההספדים על פטירתו בטרם עת של מר אבי שי לוי ז"ל, נציג שטפנשט ברומניה, בשידור ישיר ב'זום' לבוטושאן שברומניה, בשעה שהובל לקבורה במקביל בבוטושאן שברומניה והוא בן 55 בפטירתו.

למרבה הצער, כל המאצים להטסת גופתו ארצה, נתקלה בסירובו של משרד הבריאות הרומני, בכך נמנעה קבורתו בסמוך לקברי אבותיו.

מסע ההלוויה וההספדים הועברו בשידור ישיר ב'זום', כשבבית המדרש הגדול 'שטפנשט בבני ברק התכנסו בני המשפחה, ידידים וחברים של המנוח, שליווהו כעת למנוחות עולמים בבית הקברות היהודי בעיר בוטושאן שברומניה, שם השתקע המנוח ב-16 השנים האחרונות.

בדברי הספד של הרה"ג אברהם יעקב סלמון שליט"א רב דקהל שטפנשט, הוא סיפר כי "אבישי היה שליח מן השמיים לכל פעילותינו והפך לרוח החיה של שטפנשט במרחב רומניה, כאשר הוא מסייע בכל דבר שבקדושה במסירות נפש, מתפלל על קברי צדיקים ועושה רבות לאיתור קדמונינו.

"בקיץ ובחורף, ביום ובלילה, היה אבי-שי תמיד מוכן ומזומן לסייע לכל יהודי שביקר במקום, כך גם עמד לימין מסעות הקודש של שטפנשט לרומניה והיווה שותף לכל העליות ההמוניות להילולת האדמו"ר הראשון משטפנשט רבי מנחם נחום פרידמן זי"ע הקבור ביאס שברומניה".

הגרא"י סלמון שליט"א הוסיף כי פטירתו היא "אבידה לכל הגחלת היהודית ברומניה ולכל נושא יהודי בגולה במזרח אירופה. יהי זכרו ברוך".

באורח סימבולי, במהלך ההספדים וההלוויה, ירדו ממטרות גשם עזות, זאת בתקופת קיץ של חודש סיוון, מה שמביע את הצער שיש בעולם בפטירתו של אדם מיוחד כמותו, כמובא בחז"ל. ידידים ביטאו את תחושתם: "השמיים בכו על פטירתו בטרם עת על מסירותו הגדולה למען הצדיק משטפנשט, מן השמים יקבל פניו למנוחת עולמים".

את השידורים והצילומים, ערך ידידנו דובי קורן.


מודעות האבל שפורסמו בחוצות, מטעם מוסדות שטפנשט ואגודת מקומות הקדושים ברומניה


מר אבי שי לוי ז"ל, חודש לפני פטירתו עם הגרא"י סלמון בסמוך למרכז שטפנשט ברומניה


מר אבי שי לוי ז"ל ברומניה מסייע לתיירים יהודים


ההספדים בבית המדרש הגדול 'שטפנשט' בבני ברק בשידור ישיר


מעמד ההלוויה בבוטושאן


הקבורה תחת ממטרות גשם עזות