הסגולה העתיקה נגד המגיפות: חופה בבית הקברות, ליד קברו של הצדיק משטפנשט בגבעתיים

כסגולה לעצירת המגיפה ערך אמש הרב אברהם יעקב סלמון משטפנשט חופה לגר וגיורת בבית העלמין בגבעתיים ליד ציונו של האדמו"ר משטפנשט זצוק"ל • במהלך החופה הוקרא הקמיע הקדוש אותו כתב האדמו"ר זצ"ל לצד קבלת עול מלכות שמים • קול ששון וקול שמחה

לנוכח התפשטות נגיף הקורונה, הוציאו בשטפנשט לפועל את הסגולה העתיקה נגד המגיפות: עריכת חופה בבית הקברות, בסמוך לקברו של הצדיק משטפנשט בגבעתיים.

מדובר בזוג גרים שהחליטו ביוזמת הרה"ג אברהם יעקב סלמון שליט"א לערוך את הסגולה הייחודית, כאשר במקור אמורה הסגולה להתקיים עם זוג יתומים, אך לדברי המקובלים מעלת הגרים גדולה מזו של יתומים. שבוע קודם לכן, פירסם הרה"ג אברהם יעקב סלמון שליט"א את פרטי הסגולה בעלון 'באר בשדה' שטפנשט, אשר היכה הדים והביא לקיום החופה המדוברת.

בהתראה קצרה נעשו כל הסידורים הנחוצים לקיומה של החתונה על קברו של הצדיק משטפנשט בבית הקברות נחלת יצחק גבעתיים בהשתתפותו של גאב"ד שיכון ו' הרב יואל טוביאס שליט"א.

במהלך החופה הובא הקמיע הקדוש אותו כתב הצדיק משטפנשט בחיי חיותו והוקרא כסגולה לצד קבלת עול מלכות שמים ותפילה מיוחדת של מקובלים שונים שהשתתפו בחופה לעצירת מגיפת הקורונה.

ביום שני האחרון שוחח הרב סלמון עם מנחם טוקר בתוכנית 'זמן אוויר' וביקש ממנו סיוע בהשגת הציוד הנדרש לעריכת החופה הנ"ל. בעקבות זאת, פנה טוקר לנגן הקלרינט דוד קליגר שגוייס ללוות את החתן והכלה, לצד הכנר ראובן בן חנן ונגן הקלידים שמוליק קורלנסקי.

גדול היה המעמד ומרגש ביותר, כאשר בשיאו, נערכה סעודה לפי כל הנחיות משרד הבריאות, באולם היוקרתי הצמוד ל'חדר הסודות' של הצדיק משטפנשט, שנבנה בסמוך לציונו הקדוש, בשיחזור מדויק של אבני החדר מרומניה.

צילום סטילס: דובי קורן.
קטע מצילום הוידאו: שמואל בן ישי.