סעודת הודאה מרגשת בשטפנשט: 4 מרבני הישיבה החלימו מהקורונה, בזכות קמיע הרפואה של הצדיק משטפנשט

במעמד משתתפי השיעור ורבני הישיבה, חשף הרה"ג אברהם יעקב סלמון שליט"א את התגלגלות קמיע הרפואה עד שהגיעה לידיו, בדרך נס • הקב"ה הקדים תרופה למכה, בזכות הצדיק משטפנשט, שנולד בסימן עצירת המגיפה והאריך ימים עד גיל 84 • הרב משה בן כליפא שליט"א: זכינו לראות את קיום הפסוק ויהפוך ה' לך את הקללה לברכה! • הרב הופמן שליט"א: כולנו רואים כיצד הקב"ה את עולמו, כדי שנתחזק • מה טובו אוהליך יעקב

אמש (יום שני) זכו בשטפנשט לחגוג בסעודת הודאה נרגשת על נס ההצלה וההחלמה של 4 מרבני הישיבה בשטפנשט, שהחלימו מנגיף הקורונה, ללא שום נזק, בזכות הקמיע הרפואה הקדוש של הצדיק משטפנשט.
המעמד התקיים בבית המדרש ברח' מהרש"ל 13 בבני ברק, בהשתתפות תלמידי הישיבה ורבניה, כשבראשה, מגיד השיעור הקבוע של הדף היומי, הרב משה בן כליפא שליט"א, הזוכה למסור את שיעור הדף היומי מזה שנים ארוכות.הרה"ג אברהם יעקב סלמון שליט"א רב קהילת שטפנשט ביטא את השמחה בדבריו: שמחה גדולה בליבנו במעמד זה כשאנו זוכים לראות 4 מרבני הישיבה, בראשם מגיד השיעור הרב משה בן כליפא שליט"א שחלה והחלים מנגיף הקורונה ברחמי שמיים".
בדבריו עמד הגרא"י סלמון על משמעות הנגיף בעיני הציבור שבידו לבחור אם להתמודד איתו בהצלחה או בהפחדה ואמר: "בספרים הקדושים אנחנו יודעים כי העולם משתנה לטובה, אך השאלה היא איך אנחנו מסתכלים על זה, לטוב או למוטב, כי הבחירה נשארת בידינו.
"על רקע נגיף הקורונה, ראינו אנשים לא מעטים שמכניסים את עצמם לפחדים ומשכנעים את עצמם שיש להם תסמינים, בטוחים שהם חולים ומגיעים לדכאון וחוסר תפקוד.
"אנחנו צריכים לדעת ההתמודדות עם הנגיף והשלכותיו, היא כולה בידינו, הבחירה שלנו אם להסתכל על זה דרך משקפיים של קושי ומצוקה, ואז נרגיש כך. ואם נסתכל על זה במשקפיים של מנוחה ורוגע, נזכה לנצל את התקופה הזו למנוחה והתאוששות…
"זכינו ש-4 רבני הישיבה החלימו מהקורונה ועליהם להודות להשי"ת, כדין חולה שנתרפא…
"אם למדנו בגמרא כי בשעת פטירתו של האדם, "האראלים ניצחו את המצוקים", בסעודה זו אנחנו חוגגים את ההיפך, המצוקים ניצחו את האראלים…
"במעמד זה, נתייחס לקמיע הרפואה של הצדיק משטפנשט, שנשלח אינו כמו מן השמיים, בזכות ידידינו הרב הופמן. למעשה נתקלתי בקמיע לראשונה בימי החנוכה השנה, זמן לא רב בטרם פרוץ מגיפת הקורונה, כאשר בפועל הקמיע עצמו הגיעה לידי בט"ו בשבט. והנה עברו ימים מעטים וזכינו שהקמיע יראה את כוחו… אשרינו!
"שמעתי מהחסיד הישיש הרב נפתלי כהן שליט"א שזכה עוד לראות את רבינו הצדיק משטפנשט בימי ילדותו שסיפר לנו שהיתה מגיפה גדולה בעיר בוטושאן והצדיק נתן את הקמיע הזה כסגולה לרפואה וכך היה. בקמיע אנו רואים שמות של מלאכי רפואה ובמרכז הפסוק: אתה ה' לא תכלא רחמיך ממני חסדיך ואמיתך תמיד יצרונו. שמרמז את כל עניין המחלה וכוח ההתמודדות שבאדם, ברחמי השי"ת.
"כידוע, הצדיק משטפנשט נולד בחנוכה תר"ח, היה זה בשעת מגיפה גדולה בעולם, כאשר הסבא קדישא הרה"ק רבי ישראל מרוז'ין היה אז מסוגר בכפר מרוחק. באותו זמן הגיע שליח משטפנשט לבשר את בשורת הולדתו של הצדיק משטפנשט, אך הגבאי לא נתן לשליח להכנס… אולי הם הקפידו שם על קשר עם המשפחה הגרעינית בלבד?…
"בכל אופן, השליח לא וויתר ואמר לגבאי שיעדכן את הרבי מרוז'ין שנולדה לו נכדה. כשהגבאי מסר זאת בקודש פנימה, ביקש הסבא קדישא לדעת מאיפה המקור. אמר הגבאי, ששליח נמצא בחוץ והוא הביא את הבשורה. ביקש הסבא קדישא שייכנס ושאל את השליח על כך. מייד ענה השליח שנולד לו נכד, בן. שמחה התפשטה על פניו של הסבא קדישא והוא מייד שאל את השליח, מדוע הוא אמר לגבאי שנולדה נכדה ולא נכד? ענה השליח, כי ברצונו היה להיות השליח שמביא את הבשורה הטובה לרבי… התחייך הסבא קדישא ונהנה מכך.
"ואכן הסבא קדישא מרוז'ין הוא זה שקרא לצדיק משטפנשט בשעת הברית בשם "אברהם מתתיהו" על שם מתתיהו כהן גדול, כדי שיהיה לנכד הנולד כוח כמותו ונזכה לישועות בזכותו, כי בכך נרמזה סגולה, לעצירת המגיפה שהתפשטה באותה עת.
"וראו דבר פלא, כל אדמו"רי רוז'ין נפטרו בצעירותם, למעט רבינו הצדיק משטפנשט שהיה היחיד שנפטר בגיל 86, בעוד הסבא קדישא נפטר בגיל 52, בנו המלאך נפטר בגיל 36, אחיו נפטר בגיל 39, האדמו"ר הראשון משטפנשט רבינו מנחם נחום נפטר בגיל 45.
"מעניין לציין כי גם פטירתו של הצדיק משטפנשט אירעה בפרשת פינחס, עליו נאמר "ויעמוד פנחס ויפלל ותיעצר המגיפה", כפי שקרה בזכותו.
"מסופר שבימיו של האדמו"ר הראשון משטפנשט רבינו מנחם נחום, התפשטה שוב פעם מגיפה והוא נאלץ לברוח מהעיירה שטפנשט לעיר הבירה יאס והשאיר שני אנשים שישמרו על 'חדר המשיח' שבנה בשטפנשט. כשהתחזקה המגיפה, הם ברחו גם ליאס וסיפרו לאדמו"ר את המצב הקשה בשטפנשט, מייד אמר האדמו"ר הראשון, שאם ככה המצב, תלכו לבן שלי, מתת'ל, כי הוא יש לו את הכוח לעצור את המגיפה.
"כך זכינו לראות היום, את הרב משה בן כליפא מגיד השיעור ואיתו עוד 3 מרבני הישיבה שזכו לישועה ורפואה בזכות הקמיע הרפואה של הצדיק משטפנשט."השם יעזרנו שנזכה לישועה ורפואה בזכות כל הצדיקים, אמן ואמן".אחרי דבריו של הגרא"י סלמון, קם הרב משה בן כליפא שליט"א בהתרגשות קודש ומסר לו חזרה את הקמיע הרפואה הקדוש.
באותו רגע נשמע בין הקהל התרגשות רבה, כשהרב לוי מכריז בהתרגשות רבה, הלוואי שמשרד הבריאות יבינו שקמיע הרפואה של הצדיק, אכן תעצור את המגיפה.לאחר מכן עלה לדבר הרב משה בן כליפא שליט"א וסיפר על "כאבים ושיעולים לאורך ימים ארוכים שהגיעו לשיא באחד הלילות כאשר הרגשתי שכמעט נחנקתי…"לאחר מכן נכנסתי לבידוד ופוניתי למלונית וב"ה עברתי את זה בקלות…
"בפרשת בלעם נאמר "ויהפוך ה' לך את הקללה לברכה", וזה מה שראינו במגיפה, שמתוך הקללה באה הברכה, כי בלעם אמר, "מה טובו אוהליך יעקב משכנותיך ישראל", הוא רצה לסגור את בתי הכנסת ובתי המדרש והישיבות, וב"ה כיום זכינו שזה התהפך לברכה, כי הסגירה הביאה לעצירת המגיפה".
בסיום דבריו הודה הרב משה בן כליפא להגרא"י סלמון שליט"א על כך שבמשך כל התקופה, הוא פעל שהשיעור ימשיך בעוצמה, אם דרך שידור חי ואם דרך הזום.
אחריו, עלה לשאת דברים הרב הופמן, מי שהיה לו חלק בגילוי קמיע הרפואה ואמר:
"ברשות הגרא"י סלמון וקהל הקדוש, אנחנו זוכים לראות שינוי הסדרים שעושה הקב"ה בימינו, שלא נועד אלא כדי שנפתח עיניים, כל העולם התהפך בגלל הקורונה ועכשיו אנחנו רואים שהקב"ה מנהיג את העולם, מזה צריך ללמוד לכל החיים, כל מה שקורה זה בגלל חסד ה'. במעמד זה אנחנו זוכים לסעודת ההודאה של הרב משה בן כליפא שנרפא מהקורונה, שמוסר לנו שיעור קבוע, מדי יום ביומו. יהי רצון שנזכה שהקב"ה יתן לנו שנים ארוכות להרביץ תורה ולהאדירה אמן".


הרה"ג אברהם יעקב סלמון שליט"א במעמד מסיבת ההודאה


הרב הופמן שליט"א נושא דברים במעמד מסיבת ההודאה


הרב משה בן כליפא שליט"א שהחלים מקורונה נושא דברים במעמד מסיבת ההודאה