דרכי גבעתיים אבלות, מבלי באי מועד: תחושות ביום ההילולא ה-87, תחת מגבלות הקורונה • משולחן העורך, חיים קוטלר

חיים קוטלר עורך אתר שטפנשט, שזכה להיות אמש בקבר הצדיק, משתף מזווית אישית אודות המתחולל בגבעתיים השנה, לעומת שנות ההילולא הקודמות • "כשהלב נקרע לשניים, המקום שבו השמיים קרובים לארץ, בסמיכות לאדם בשר ודם שניצח את מערכות הטבע ומצית את האמונה"

פאתי גבעתיים, רחוב אבני זכרון/רמב"ם, רחוב צר המוביל לשערי בית העלמין 'נחלת יצחק', מנומנם בדרך כלל, הופך להיות ביום ההילולא של הצדיק משטנפשט, למרכז שוקק והומה אדם.

אוהלים לכל אורך הרחוב, אוטובוסים באים והולכים, ועיני הכל פונה לכיוון השער. המון אדם צובא על דלתות בית העלמין, בדרך אל קבר הצדיק משטפנשט, פועל הישועות הגדול, ביום ההילולא הגדול.

זה קורה בכ"א תמוז.

לפי האומדנים, קרוב ל-52,000 פוקדים את המקום בשבוע ההילולא.

הרבבות שמגיעים למתחם קבר הצדיק משטפנשט ביום ההילולא, מגיעים כדי לבקש ולהתחנן לישועה כללית ופרטית, הם יודעים כי כאן השמיים קרובים לארץ, כאן אפשר לפעול.

אם מתעקשים.

"כשתתעקשו על קברי, תבוא הישועה"! – – –

את זה אמר האיש מחולל הפלאות ופועל הישועות, הרה"ק רבי אברהם מתתיהו פרידמן ב"ר מנחם נחום, שיכול היה לשנות כוחות הטבע, בחייו ולאחר מותו.

לאחר מותו, ראו זאת הכל, כשקברו הועבר מרומניה לגבעתיים והגוף, בשר ודם, נותר שלם.

"כשתתעקשו על קברי, תבוא הישועה"! – – –

הבטחה מפורשת ובלתי רגילה זו, שואבת אל הקבר של הצדיק משטפנשט את האלפים והרבבות, שנה אחרי שנה, מזה כיובל שנה, להיות קרוב לאדם, שמפיח תקווה, מצית את האמונה ומנצח את מערכות הטבע.

השנה, משהו קרה.

דרכי גבעתיים אבלות מבלי באי מועד…

אוהלי הכיבוד והשתייה המוקמים בסמוך למתחם מדי שנה – לא קיימים. עשרות הסדרנים המסייעים לשינוע ההמון במקום – לא נראים באיזור. מאות האוטובוסים מכל רחבי הארץ, שובתים. כמויות המזון והשתיה המחולקים במקום לכל דורש, לא רואים השנה.

שקט אופף את האיזור.

והלב נשבר.

התפשטות הגל השני של נגיף הקורונה, החזיר את המגבלות ואת הנחיות ההרחקה. גבעתיים נראית אחרת לחלוטין ביום ההילולא. טיפין טיפין מגיעים האנשים למתחם הקבר ועוברים סלקציה מחמירה.

ומי שבאמת סובל, זה מחולל הפלאות. הצדיק מחכה לעם ישראל, להשפיע ישועות מן השמיים, אבל האנשים לא מגיעים.

הלב נקרע לשניים.

בכל מקום אחר בעולם, הסצנה הזאת היתה יכולה לגרום לשבר. חוסר תקווה, צמצום, מגבלות, חנק.

אבל לא בשטפנשט.

בשטפנשט, מקימי מורשת הצדיק משטפנשט ומקיימי צוואתו להמשיך את "בתי התפילה ובתי הלימוד של שטפנשט", לא מוותרים.

כאן ממשיכים עם התקווה, מציתים את האמונה, בזכות האיש שניצח את מערכות הטבע.

המסורת ממשיכה לנצח.

בשטפנשט כבר טורחים קרוב לחודש כיצד לאפשר לציבור הרחב להגיע אל הציון הקדוש של הצדיק משטפנשט, אם לא באופן פיזי, אז לפחות על ידי שליחים.

לכך נבחרו 24 רבנים ומקובלים, מגדולי הדור, שיתפללו בקבר הצדיק משטפנשט ויזכירו את שמותיכם, הממשיכים את מסורת הצדיק משטפנשט.

אחרי מאמצים עילאיים, הושגו האישורים המיוחדים, המאפשרים לקבוצת הרבנים והמקובלים הסגורה, להגיע למתחם הקבר ביום ההילולא עצמו.

הכל כדי ששרשרת הישועות של הצדיק משטפנשט לא תיפסק לרגע, גם לא בימי הקורונה.

זה הזמן שלכם, פנו עכשיו למוקד שטפנשט והשאירו את שמותכם ושמות יקיריכם, כדי שיזכירו אתכם בקבר הצדיק משטפנשט, למרות מגבלות הקורונה, בעיצומו של יום ההילולא ה-87.

אל תחמיצו!

הצדיק משטפנשט מחכה לכם, רוצה להשפיע לכם ישועות מן השמיים, למרות הכל. תתחברו לתקווה, תתגברו על המגבלות, תציתו את האמונה, למרות הכל, כי הצדיק רוצה אתכם. מחכה לכם!