"תלמיד מובהק": סעודת הילולא קדישא של פועל הישועות הצדיק מריבניץ זצ"ל

סעודת הילולא בבית מדרש שטפנשט ביום כ"ד תשרי, לרגל הילולת פועל הישועות הרה"ק רבי חיים זאנוויל אברמוביץ זצ"ל הצדיק מריבניץ, תלמידו המובהק של הצדיק משטפנשט זי"ע

הוד קודש ירד הערב על בית מדרש שטפנשט, לרגל הילולת פועל הישועות הרה"ק רבי חיים זאנוויל אברמוביץ זצ"ל הצדיק מריבניץ, כאשר השמיע הרה"ג אברהם יעקב סלמון שליט"א סיפורי קודש אודות גדלותו הנוראה שהתפרסמה בכל בכל העולם היהודי בגודל קדושתו הנשגבה.

הצדיק מריבניץ תלמידו המובהק של הצדיק משטפנשט

כ"ד תשרי, הוא היום בו נפטר הצדיק מריבניץ, מי שנודע כתלמידו המובהק של רבינו הצדיק משטפנשט, רבי אברהם מתתיהו פרידמן זי"ע, הטמון בגבעתיים, אליו היה עולה הצדיק מריבניץ לעתים רבות, כדי לפעול ישועות למען עם ישראל.

ביום זה משפיע הצדיק משמיים לכל עם ישראל מגודל קדושתו וטהרתו, בקירוב עם ישראל לאבינו שבשמיים וקירוב הגאולה, שזו היתה עבודתו העיקרית כל ימי חלדו.

מקורביו שחיו עם הצדיק מריבניץ בארה"ב בשנותיו האחרונות מספרים כי הקשר הקרוב שהיה לצדיק מריבניץ אל הצדיק משטפנשט, היה כה גדול עד שהצדיק מריבניץ דאג למנות איש שידליק נר נשמה מידי יום ביומו על ציונו של רבו בבית העלמין "נחלת יצחק" בעיר גבעתיים והוא שילם לו על כך במיטב כספו.

העדות הבאה מגלה לנו עד כמה גדולה היתה חשיבות הדלקת הנר בקבר הצדיק משטפנשט בדרך להשפעת ישועות לעם ישראל:

נודע לו פעם על יהודי שנוסע לארץ ישראל סמוך ליום היארצייט, כ"א בתמוז. הצדיק מריבניץ ליווה את אותו יהודי עד לשדה התעופה ומסר בידו ספר "לקוטי צבי" יחד עם ספר "שערי ציון" וביקש מהיהודי שיתפלל בספרים אלו ליד הציון הקדוש של הצדיק משטפנשט.

מעט על הקשר המסתורי והטמיר בין הצדיק מריבניץ לבין רבו הגדול הצדיק משטפנשט, שמענו מעדויות של מקורביו:

כאשר הגיע הצדיק מריבניץ לארץ ישראל, מיד נסע לבית העלמין 'נחלת יצחק'.

עוד מרחוק כשראה את ציון רבו, הוא חלץ את נעליו בחיל ורעדה והתקרב בהתרגשות עצומה עד לציון עצמו.

כשהגיע לציון פרץ הצדיק מריבניץ בבכי, הוא השתטח על הציון הקדוש למשך כמה שעות ומעיניו ירדו נחלי דמעות ללא הפוגה.

באותו זמן ירד גשם שוטף, אך הוא לא נרתע ולא זז מן המקום הקדוש. והיה המקום לחרדת אלקים!

זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל אמן!

הילולת הצדיק מריבניץ בבית המדרש שטפנשט

הצדיק מריבניץ תלמידו המובהק של הצדיק משטפנשט