לרגל ההילולא ה-170: חשיפת מסלול הבריחה ההיסטורי שהתפרס על פני כ-2,700 ק"מ

צפת: הרה"ג אברהם יעקב סלמון שליט"א חושף בסעודת הילולת הסב"ק מרוז'ין בעיה"ק צפת, את מסלול הבריחה ההיסטורי מפני השלטונות

צפת. סעודת הילולת הסב"ק מרוז'ין זיע"א ביום היא"צ ג' חשון תשפ"א, נערכה ברוב עם בבית המדרש רוז'ין בראשות המייסד הרב משה לייב סלמון שליט"א בצפת, בראשות הגה"צ ר' אליעזר ארנסטר שליט"א רב מאור חיים, הגה"ח ר' נפתלי פרידמן שליט"א איש מירון, הרה"ג ר' אברהם יעקב סלמון שליט"א רב קהילת שטפנשט, שנשאו דברים בגודל היום עליו אמרו חסידים שהוא בבחינת "עיצומו של יום", לרגל הילולת ה-170 של הסב"ק מרוז'ין, בהשתתפות אברכי כולל 'אור ישראל' בעיה"ק צפת ומתפללי בית המדרש 'חסידים' קרית מאור חיים בעיה"ק צפת.

הרה"ג אברהם יעקב סלמון שליט"א רב דקהל שטפנשט שהגיע במיוחד מהמרכז כדי לחשוף את התחקיר ההיסטורי שערך בתקופה האחרונה אודות מסלול הבריחה של הסב"ק מרוז'ין אותו שיחזר בעצמו.

בדבריו, הוא הביא ממצאים דרמטיים וסיפר אודות האיסוף הדקדקני של שמות העיירות השונות בהם חצה הסב"ק במסלול בריחתו והתרגום המדוייק של כל אחת מהן לשמות הלועזים העדכנים בימינו של אותם מקומות, על ידי חוקרי ימות עולם, ביניהם הסופר המוכשר הרב חיים קוטלר.

לדברי הרב סלמון, אחרי איסוף כל הפרטים התברר כי המסלול הסתכם במעל 2,700 ק"מ בימינו, מה שהופך את המסלול לדרך בריחה הירואית ובלתי נתפסת בסוסים ועגלה של אותם ימים. גם באותם ימי בריחה, נשאר הסב"ק כמלך בגדוד וכל הנהגותיו המשיכו עמו בכל מקום שהיה. מכל אלה אנו למדים להתחזק בכל מצב שהוא ולהדבק באמונתינו בכל עת.

כן הצליח הרב סלמון לגלות כי בית הכלא בקמיניץ בו שהה הסב"ק ממוקם ברחוב פילוועריק בימינו וכי המבצר האימתני בקייב עודנו קיים!

הרה"צ הישיש רבי נפתלי פרידמן שליט"א הגיע במיוחד ממירון ושפע סיפורים היסטוריים מבעל ההילולא ומבנו הצדיק משטפנשט והדרך להידבק במידותיו וללכת במעשיו וההשתתפות בסעודת ההילולא בדיבוק חברים זוכים להשפעת הסב"ק בעל ההילולא.

זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל אמן.

הילולת הסב"ק מרוז'ין
הילולת הסב"ק מרוז'ין
הילולת הסב"ק מרוז'ין
הילולת הסב"ק מרוז'ין