מטוס מיוחד הושכר לנסיעה ההיסטורית לערש החסידות ברומניה

נשלמות ההכנות למסע ההיסטורי לערש החסידות ברומניה ובהרי הקרפטים בהילולת האדמו"ר הראשון משטפנשט זיע"א בי"ד כסליו תשע"ג

יערכו תפילות בהילולות הרה"ק משטפנשט, הרה"ק ר אליעזר וואלף מבוטשעטש, והגאון הרב"ז שפרן שיום הילולתם חל בימי הנסיעה

את פולין ואוקראינה מכירים היטב חובבי המסעות ושוחרי ההיסטוריה וקברי הצדיקים. כעת  מתארגנת נסיעה דומה למחוזות ערש החסידות ברומניה והקרפטים.

התרגשות מיוחדת אופפת את משתתפי המסע כשלראשונה מאז ימי השואה יערך גם סיום הש"ס בעיר הולדת המייסד ויוזם הרעיון רבי מאיר שפירא זצ"ל בעיר הולדתו שאץ הנקראת סוצ'אבה הנמצאת בחבל מולדובה. לסיום הש"ס הזה מתוכננים להגיע שרידי יהודי הקהילה באיזור יחד עם רבה של מולדובא הגאון רבי שלמה טוביאס שליט"א המפיח חייים יהודיים באיזור כולו ומזה תקופה ארוכה מלמד את הדף היומי ליהודי המקום.

תפילות וסעודת ההילולא יערכו בבית מדרשו העתיק הענק והמפואר של מרן ה'אוהב ישראל' מאפטא שהיה רב בעיר יאס, כן יפקדו לתפילה את בית מדרשו של מרן ה'בעל שם טוב' זי"ע ב'פיאטרא ניאמץ' אשר חודש ושופץ, ואף מוזיאון לתולדות המקום הוקם במקום, כשגולת הכותרת של המסע יפקדו את מקום קברו של בנו הרביעי של הסבא קדישא מרוז'ין ה"ה אדמו"ר הראשון משטפנשט זיע"א אשר מקום קברו היה מפורסם כפועל ישועות ברחבי רומניה, ויום הילולותו יחול ביום רביעי י"ד כסליו, כן יפקדו את קברו של גאונה של רומניה הרב"ז שפרן שהילולתו גם בי"ד כסליו ומקום קברו בבאקוי, השנה יפקדו לראשונה את קבר פועל הישועות הרה"ק ר' אליעזר וואלף מבוטשעטש, שהשנה ימלאו 160 שנה להסתלקותו הפלאית ומקום מנו"כ בעירה בוטשעטש כשיהודים היו מפליאים את הישועות שהתחוללו בתפילה על ציון קדשו. כמו כן יפקדו את מקום מנו"כ של הרה"ק רבי מרדכי יוסף משה זצ"ל מסוליצא הטמון בעיר בוטושאן אביו של כ"ק אדמו"ר המפורסם רבי שלום משאץ הקבור בלונדון, שהבטיח ישועות למי שיקבל על עצמו קבלה טובה על קברו, כן תערך תפילת רבים בעיר בוהוש בבית הכנסת המפואר ובבית העלמין באהל חמשת האדמו"רים מבוהוש ששרד לפליטה מאז היווסדו, לסיום יערך סיור מקיף והיסטורי באיזור בית מדרשו של המלבי"ם שהיה רב העיר בוקרסט, וכן ברובע היהודי וואקארשט. בראשות המסע יעמדו רבנים אדמורי"ם ואישי ציבור אשר יאצילו מהודם על מסע רווי רגש זה, מסע זה יכלול גם סיור מרתק בהרי הקרפטים הנודעים ביופים המהמם ואשר הבעש"ט הקדוש בשבע שנות התבודדות היה מתפלל אחוז שרעפים בשביליה המוריקים. לרגל המסע יו"ל ספר מהודר בשם "מסע רומניה" בנוסף לספר "שבילי הישועות" שיצא לאור במסע הקודם, הספר מלקט ומתאר על תולדותיהם של גדולי ומאורי החסידות ברומניה הספר גם כולול בתוכו תפילות, מתורתם של אבות ואנציקלופדיה למאה גאוני וחכמי רומניה – יאס.

המסע מאורגן ע"י מוסדות שטפנשט  ובליווי מדריכים מיומנים צמודים  בשיתוף שירותי הקרקע של חברת הנסיעות דרכי אבות אשר מתמחה בנסיעות לקברי צדיקים  במזרח אירופה, במלונות ואוטובוסים מפוארים, אש"ל מלא בכשרות מהודרת ויערך מיום שני י"ב כסליו עד יום רביעי י"ד כסליו תשע"ג.

איש עסקים אירופי שבשנה שעברה נושע בתפילתו על ציון אדמו"ר הראשון משטפנשט ברומניה הביע נכונות לסייע בסבסוד המסע לארבעים הנרשמים הראשונים ובמתן 10 תשלומים נוחים לנסיעה עילאית זו, שכולה עונג רוחני צרוף תפילות וישועות ומסע אל ההיסטוריה הקדומה של ערש החסידות בימי התהוותה הראשונים, כמו כן ניתן לשלוח פתקי בקשות שיונחו בקבר הצדיק בעל ההילולא, והשנה לבקשת רבים גם יתאפשר להדליק נר שמן זית זך בשליחות אישית וכידוע שהיה ענין מיוחד להדליק על קברו של הצדיק משטפנשט נרות ביום ההילולא כהבטחתו בטרם הסתלקותו, לפרטים והרשמה ב'מוסדות שטפנשט' המארגנים מסע זה בטלפון 03-5790303