עיתון 'המבשר' מדווח היום: על הילולת האדמו"ר הראשון משטפנשט והעלייה על קברו ביאס שברומניה

תוכן הכתבה שהתפרסמה היום יום ו' פר' בשלח, באדיבות עיתון 'המבשר' שדיווח לקוראיו על מעמד ההילולא של האדמו"ר הראשון משטפנשט שהתקיימה במוסדות שטפנשט בבני ברק ומשלחת הרבנים שפקדה את קברו בעיר יאס שברומניה

עיתון המבשר מדווח

הסגר ברומניה נפרץ לראשונה: משלחת רבני שטפנשט עלו לציונו של האדמו"ר הראשון ביאס שברומניה ביום ההילולא קדישא

התרגשות עצומה בקרב שוחרי חסידות בית רוזין ושטפנשט עם הוודע הבשורה המרנינה כי מעל מנין יהודים זכו לפקוד את ציון קדשו של מרן הרה"ק רבי מנחם נחום משטפנשט ביום ההילולא קדישא, וזאת לאחר ששערי רומניה סגורים ומסוגרים מאז פרוץ המגיפה הנוראה לפני כעשרה חודשים אין יוצא ואין בא, עם שחר הילולת האדמו"ר הראשון משטפנשט, יום שני – י"ד כסלו תשפ"א, נכנסה הקבוצה הראשונה לרומניה מאז פרוץ מגיפת קורונה, שכללה את רבני שטפנשט בראשות הרה"ג אברהם יעקב סלמון שליט"א רב קהילת שטפנשט ויו"ר האגודה למקומות הקדושים ברומניה לצד מתי מעט שהעיזו והגיעו מארה"ב מאנגליה ואפילו מפולין.

במהלך יום ההילולא נערכו תפילות רבים בציון בעל ההילולא ביאס רומניה למען חסידי ואוהדי בית שטפנשט וכל עמך בית ישראל ששלחו פתקי דרחמי דרך מוקד הישועות שפורסם לטובת המוני המבקשים להזכר בציון הקודש ביום ההילולא להיוושע בדבר ישועה ורחמים.

בית ה'אגודה למקומות הקדושים ברומניה' שהיה סגור מזה קרוב לשנה מאז המסע האחרון שנערך במסגרת סיום הסיומים לציון מעמד סיום השס שנערך בעיר שאץ בחודש שבט תש"פ, פתח את שעריו מחדש והכנסת אורחים פעלה במהלך כל יממת ההילולא לטובת העולים לציון הקדוש ומתי מעט מתושבי המקום והאזור כולו.

השומרת של בית העלמין התרגשה לקבל את הקבוצה הראשונה מאז פרוץ המגיפה וסיפרה בהתרגשות כי לא זכור לא מעולם שחלקת הציון והאהל של הצדיק משטפנשט לא יהיו בו מתפללים כל יום ויום אולם למרבה הצער בשנה האחרונה המקום שומם ואין מבקרים ולכן היא לקחה על עצמה להדליק את נר התמיד למען יהיה לה ולכל התושבים לזכות ולשמירה ודבר פלא כי העיר יאס לכל אורך המגיפה הייתה ירוקה עם מיעוט נדבקים בקורנה לעומת ערים אחרות בהם המגיפה משתוללת בעוז.

מעל מנין היהודים שהטריחו את עצמם מארץ הקודש ואף מארה"ב ואנגליה בכדי לזכות לפקוד את ציון הקודש ביאס רומניה עלו לציון הקודש ובמשך שעות ארוכות קראו פרקי תהילים אמירת י"ג מידות של רחמים וסליחות לימי התעניות.

המקום דמה ליום כיפורים וההתרגשות העצומה הועברה בשידור חי למוקד טלפוני מיוחד להמוני המבקשים להיות חלק מיום ההילולא בו ידוע כמסוגל לישועות והקראת שמות הברכה נמשכה שעות ארוכות.

עם סיום פרק התפילה והדלקת נרות התמיד השתררה אוירת שמחה עצומה וריקודים בשירה לא-ל חי שזכו לקיים את ההילולא קדישא למרות הקשיים והסגר הכללי השורר בעולם.

האגודה למקומות הקדושים ברומניה ביקשה להודות לרבה של מולדובה הרב זלצמן שליט"א שעמד בקשר עם משרד החוץ בקישנוב יחד עם הרב סלמון שהפעיל את קשריו עם משרד החוץ בממשלת רומניה הצליחו לארגן את האישור המיוחל למשלחת 12 היהודים שנכנסו לרומניה לישועת עם ישראל. עוד קודם למסע הפלאי לרומניה שעות בודדות לפני הטיסה המיוחלת לרומניה נערכה סעודת הילולא מרכזית בבית המדרש שטפנשט בבני ברק במהלכה נשמעו עובדות קודש וסיפורי פלא מבעל ההילולא קדישא בהם נשמעו עובדות ודרשות חיזוק מפי הרבנים הגאונים שליט"א כ"ק האדמו"ר מנדבורנא ביתר שאביו הרה"ק הדבר חיים זכה לבקר ביכלו קודש של הרה"ק משטפנשט בנו של בעל ההילולא בעיר שטפנשט ברומניה בימי אברכותו.

פע"ח הרה"צ רבי יוסף ברייאר שליט"א בנו של כ"ק האדמו"ר מבאיאן שליט"א הביא את ברכת אביו שאף שלח קוויטל להזכרה בציון הקדוש ברומניה, הגה"צ רבי יואל טוביאס שליט"א רב שכון ו' בני ברק  שאף הקריא את הקוויטל הידוע של הרה"ק משטפנשט והונהג להקריאו בסעודות ההילולא כמו בחיים חיותו.

הגה"ח רבי יצחק דוד אלטר בן כ"ק מרן הפני מנחם זצ"ל, הגה"ח רבי משה ברנסדורפר שליט"א ראש היכל ההוראה בירושלים שאף בחן לפני כן את אברכי הכוללים שטפנשט המסיימים את מחזור לימוד הלכות טהרה בראשות ראש הכולל הגרי"מ שטיין שליט"א והביע את התרשמותו מהיקף ידיעותיהם של אברכי הכולל שטפנשט, הגר"ז הורוביץ שליט"א רב קהילות החסידים באלעד דיבר בהתרגשות על המצב שלא זוכים לפקוד את הציון הקדוש והסעודה כעת היה ההתקשרות לצדיק לבקשו לפעול ישועות בעלמא דקשוט.

הרה"ג רא"י סלמון שליט"א רב קהל שטפנשט שערך את ההדרן על סיום מסכת עירובין מסדר לימוד הדף היומי הנלמד בביהמ"ד ונשא נאום מקיף על השתלשלות העליה ההמונית לציון ברומניה עד למצב כהיום בו יזכו לעלות מנין יהודים כפי שאכן קרה בס"ד, הדומ"צ הגרי"י כהן שליט"א סיפר עובדות קודש מזקינו הגר"נ כהן ראש ועד חסידי שטפנשט שאף זכה להתברך מידו הטהורה של הצדיק משטפנשט זיע"א בנו יחידו של בעל ההילולא, והרה"ג ר"מ בן כליפא מגיד השיעור בדף היומי שנשא את ההדרן.

באמירת הקדיש של סיום המסכת כובד הגרא"י טורצין שליט"א לעילוי נשמת אביו רבה של יהוד שנסתלק בחודש האחרון.

כ"ק אדמור מנדבורנא ביתר שליט"א במשא המרכזי בהילולא
הרה"צ רבי יוסף ברייאר בנו בכורו של כ"ק האדמור מבאיאן נושא דברים
מנין מתפללים ביום ההילולא של האדמו"ר הראשון משטפנשט ביאס
שחרית בבית הכנסת אורחים שטפנשט ביאס