זקן חסידי שטפנשט נפטר בגיל 90: תולדות חייו של הרב פנחס זילברמן ז"ל מצפת

צפת. גבאי בית הכנסת האר"י ומשרידי זקני צפת האותנטיים היה רבי פנחס זילברמן זצ"ל, שהלך לעולמו בשם טוב ביום חמישי י"ג תמוז תשפ"א בגיל 90, ללא שהותיר אחריו זרע של קיימא. הלוויתו נערכה בצפת בליל שישי י"ד תמוז תשפ"א יום הילולת האור החיים הקדוש. עם פטירתו של הישיש רבי פנחס זילברמן זצ"ל, הגבאי הוותיק של בית הכנסת האר"י בעיר העתיקה בצפת, בה שימש כחזן ובעל קורא מזה עשרות שנים נעקרה מנופה של צפת הודה והדרה.

המנוח ז"ל, היה בנו של הרה"ח ר' מרדכי דב זילברמן ז"ל, שכונה 'בערל צפת'ער', מסר את נפשו על שימור המקומות הקדושים בגליל ונפטר ע"י הכשת נחש ליד כורזים בשעת עבודת הקודש.

בבחרותו למד בישיבת לומז'ה בפתח תקווה, שם ישב יחד עם גדולי הדור והגה בתורה והוא נודע כתלמיד חכם עצום וידען מופלג. בין היתר למד שם למד עם הגר"ח קנייבסקי שליט"א.

ר' פנחס זילברמן, דור חמישי בצפת, נצר לרבני העיר, שימש סגן גזבר חבל הגליל בסוכנות היהודית, בנוסף שימש כגבאי בית המדרש הגדול ע"ש האר"י בצפת ובעל קורא בבית המדרש למעלה מ-50 שנה ברציפות. הוא חיבר את הקונטרס "מנהגי צפת", שם המשיך את המסורת במנהגי צפת המפורסמים. בבית הכנסת כיבד את ה' מגרונו והיה מוסר שיעורים ומתמסר בכל מאודו לבית הכנסת ושמר על המקום. לפני עשור החליק בשלג ושבר את האגן, הוא עבר ניתוח ובחסדי שמים החלים, מאז המשיך בעבודת הקודש, כמידי שנה היה מגיע בג' חשוון להילולת הרה"ק רבי ישראל מרוז'ין זיע"א המאורגנת על ידי הרה"ח משה לייב סלמון שליט"א והיה נושא דברים לזכרו.

היות שהמנוח לא השאיר אחריו זש"ק, הציבור נקרא ללמוד לעילוי נשמתו של רבי פנחס בן רבי מרדכי דב.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בהיות רבי פנחס נצר לזקני חסידי וש"ב של הצדיק משטפנשט שמר רבי פנחס קשר חם עם מוסדות שטפנשט ותדיר היה מתענין בפעילות ההנצחה של המוסדות ברחבי הארץ, ובמיוחד בעיה"ק צפת, שם היה קיים בית מדרש לחסידי שטפנשט, בשיחה שערכנו עמו אודות זכרונותיו על בית שטפנשט, סיפר גילויים רבים, להלן חלק מאותה שיחה שערכנו עמו בערב ל"ג בעומר תשע"ה.