מתהדק הקשר עם רומניה, בעקבות הריגתו של המלח הרומני בתקיפה איראנית נגד ספינת משא שבבעלות אייל עופר

ספינת 'מרסר סטריט' ספגה פגיעה ישירה במפרץ עומאן ושני מלחים שעליה, רומני ובריטי, נהרגו במקום, מה שהוביל לגינויים מכל רחבי העולם והתהדקות הקשר עם רומניה בנושאים בטחוניים

אניה בלב ים. מתיחות איראנית רומנית

רומניה. התהדקות הקשר הבטחוני עם רומניה, בעקבות התקיפה האיראנית נגד הספינה 'מרסר סטריט' שבבעלות אייל עופר. התקיפה הובילה להריגתם של שני מלחים, רומני ובריטי, מה שהוביל לגינויים רבים מכל רחבי העולם נגד איראן.

משרד החוץ האיראני טען כי האשמות נגדם הם שקריות, אך ראש הממשלה נפתלי בנט אמר: "איראן מנסה להתחמק. אני קובע באופן מוחלט – היא אחראית".

בשיחות מדיניות ישראל הקפידה להציג את תקיפת הספינה כפיגוע, אך בעולם לא מיהרו להאשים את איראן, רק בשלב מאוחר יותר, אז התקבלו הגינויים החריפים.

"את המסר נעביר לה בדרכים שלנו", אמר בסוף דבריו ראש הממשלה נפתלי בנט.

בפתח הישיבה אמר: "בימים האחרונים העולם קיבל עוד תזכורת לתוקפנות האיראנית, הפעם בלב ים. איראנים שתקפו בכטב"מ את הספינה כיוונו לפגוע במטרה ישראלית.

"שמעתי שאיראן באופן פחדני מנסה להתחמק מאחריותה על האירוע, מתכחשת לזה. אני קובע באופן מוחלט – איראן היא שביצעה את התקיפה".

בנט שלח מסר למדינות העולם: "ההתנהלותה הבריונית של איראן מסוכנת, לא רק לישראל, אלא פוגעת באינטרסים גלובליים, חופש שיט וסחר בינלאומי. הראיות המודיעיניות לכך קיימות ואנו מצפים שהמערכת הבינלאומית תבהיר למשטר האירני שהם עשו טעות קשה".

שר החוץ יאיר לפיד שוחח עם מקביליו בארה"ב ובבריטניה ודן עימם על גיבוש התגובה הבינלאומית נגד איראן ואמר כי צפויים להגיש תלונה גם למועצת הביטחון של האו"ם.