חלק 3: אגודת המקומות הקדושים ברומניה במסע היסטורי ומרגש – לרגל הילולת הסב"ק מרוז'ין

מז'יבוז' אוקראינה - מסע שטפנשט בקבר הבעל שם טוב

החלק ה-3 והאחרון של רשמי מסע משלחת שטפנשט לרומניה ואוקראינה, לרגל הילולת הסב"ק מרנא רבי ישראל מרוז'ין זיע"א, אשר בצל דעיכת המגיפה העולמית בעז"ה, החלו השיירות והדרכים להיות יותר מצויים ודרכי ציון שהיו אבלות בשנה שעברה מבלי באי מועד, מתחילים אט אט לשקוק חיי תפילה וישועה כבימים מקדם.

המשלחת של מוסדות שטפנשט יצאה לאור בראשות הרה"ג אברהם יעקב סלמון שליט"א יחד עם משלחת חסידי בית רוז'ין מאנטווערפן בראשות הרה"צ אבד"ק שפיקוב שליט"א.

חלק 3:

עם שחר יצאנו בדרכנו לעיר הבעש"ט הקדוש ולבית העלמין העתיק הנוסף של מעז'בוז', שם העתירו המשתתפים על קבר הבעל שם טוב הקדוש לישועת עם ישראל.

משם המשיכו לעיר פראהבישט שם עלינו להשתטח על ציון אבי בעל ההילולא מרוז'ין ה"ה הרה"ק רבי שלום מפראהבישט זיע"א להדליק את נר התמיד ולאמירת פרקי תהילים והעברת שמות לברכה מכל אלו ששלחו את שמותיהם להזכר ולהפקד בדבר ישועה ורחמים.

במעלה ההר בפראהבישט נתנו אל ליבנו לחקור את זהות ארבעת הקברים המצויים בתוככי האהל, כאשר לדברי השומרת המקומית שהיא נסמכת על זכרונות זקני המקום היא מספרת לנו שהציון הקדוש של רבינו 'ריבי שלום שכנא' הינו הקבר הראשון בתוככי האהל מצד ימין, יתר הקברים לא ברור מי הם, באשר ידוע כי ציון מחברתו בקודש הרבנית חוה הוא מחוץ לאהל הסבא קדישא מרוז'ין בסאדיגורא, כיום בתוככי האהל המחודש, וכן שני בניו רבי אברהם ורבי דובער שכפי הנראה גם טמונים בפראהבישט.

בצאתנו מהאהל הקדוש בפראהבישט הבחנו בספסלים הפרוסים לאורך מדרגות הר בית העלמין, ונזכרנו בדבר הסגולה שנמסרה מהרה"ק משטפנשט שאמר בשם זקינו הרה"ק מפראהבישט מי שרוצה לזכות לשבת שמחה שידבר בכל ליל שישי מהרה"ק מפראהבישט ואם אין לו סיפור ממנו שידבר לפחות משולחנותיו ומהספסלים הקדושים שלו, האם לספסלים אלו התכוון הרה"ק ברמז כי יבואו יותר לציון קדשו ולבקש אותו כי ימשיך לפעול לישועתן של ישראל כבחיים חיותו, וישפיע שפע של פרנסה ועשירות כבחיים חיותו. זכות רבינו הקדוש תעמוד לנו ולכל הנזכרים על הציון הק' בדבר ישועה ורחמים גדולים וכל טוב וטוב.