שואת יהדות רומניה, עולה לכותרות: דרישה להרחיב מסעות התלמידים גם לרומניה

על רקע הפרסום כי כבר שנה וחצי לא מתקיימות מסעות התלמידים למחנות ההשמדה בפולין, הנחתה שרת החינוך לפעול להחזרת המסעות בהקדם

אושוויץ. מחנות ההשמדה

ניצולי שואה מרומניה דורשים להנחיל את שואת יהדות רומניה בתכניות הלימודים ובמסעות התלמידים. על רקע הפרסום שנחשף כי מאז פרוץ מגיפת הקורונה, נעצרו כל מסעות הלימודיים להנצחת זכר השואה של תלמידי בית הספר במחנות ההשמדה בפולין, והבטחת שרת החינוך שאשא ביטון להחזיר את המסעות, עולים ניצולי שואת רומניה ודורשים כי המסעות יתקיימו גם ברומניה.

לאחרונה פרסמה שרת החינוך הודיעה כי הנחתה גורמי המקצוע במשרדה להיערך לחידוש המסעות לפולין בחודשים הקרובים, לאחר שנודע כי לא התקיימו מאז פרוץ מגיפת הקורונה, זאת למרות שהשמיים נפתחו מזמן וטיסות מתקיימות ללא הפסקה, כפי שדווח ב'ידיעות אחרונות'.

שנה וחצי לאחר תחילת המשבר הבריאותי של מגיפת הקורונה, החלו במשרד החינוך לבנות חלופות למסעות.
המסעות, כך לפי החוקרים, מהווה אמצעי להנחלת זכרון השואה לדורות הבאים. המסעות מעצבים את בוגרי מערכת החינוך ומחברים אותם לתולדת העם היהודי שהיה והוכחד באירופה הנאצית, ימ"ש.

המסעות יתקיימו בשיתוף מוזיאונים חשובים, בהם 'יד ושם', 'לוחמי הגיטאות' ועוד. בסך הכל ביקרו בפולין באמצעות המסעות, מעל 30 אלף תלמידי מערכת החינוך בארץ.

על רקע הדברים, הגיבו ניצולי שואה ממדינות אחרות, כי הגיע הזמן לפעול להנצחת שואת יהדות רומניה, שהיתה אקטיבית ומחרידה לא פחות מבפולין. ניצולי שואה מרומניה מציינים, "השואה הרומנית, בידי הרומנים הרוצחים, היתה לא פחות גרועה מאשר הנאצים עצמם ימ"ש. צריך ללמוד על זה, להכניס את זה לתכנית הלימודים ולשלוח את התלמידים גם לרומניה".