רומניה: 400 מתים מקורונה ביום, בתי החולים בקריסה

ארגון 'רפואה לישראל' בשינוע מחוללי חמצן עבור בני הקהילות היהודיות ברומניה

קורונה בעולם

רומניה. מצב התחלואה של נגיף הקורונה ברומניה, עולה בימים אלה באופן חד ומביא את בתי החולים על סף קריסה, כך לפי הדיווחים. מספר המתים מדי יום מגיע לכ-400, כך לפי מנהל בית החולים בבוקרסט.

תורם לכך העובדה ששיעור המתחסנים נמוך במיוחד ועומד על 30% בלבד, בעוד בבתי החולים לא נשארו מיטות פנויות.

הגל הרביעי המכה ברומניה, הוא מהגלים העוצמתיים שהיו, כאשר האוכלוסיה המקומית ברובה מאמינה שמדובר בשפעת בלבד ולא ממהרים לפעול לפי ההנחיות, כמו סגרים וריחוק חברתי. התוצאה היא עומס על בתי החולים ומספרים של 400 מתים מדי יום. לדברי נציגי ציבור מקומיים, "הרבה אנשים עדיין מאמינים שהקורונה היא רק שפעת, וזה נובע מבעיות התקשורת שבין משרד הבריאות לציבור… מאז שהחיסונים הגיעו לרומניה, לפני שמונה חודשים, היו פרסומים שסתרו את דעתם של המדענים, וכתוצאה מזה נוצר חוסר אמון בקהילה המדעית. אנשים שלא לומדים מדע, לא מבינים אותו. הם אומרים שמבצע החיסונים הוא חלק מקונספירציה ענקית, ושהמסכות לא יעילות… אנשים אומרים, 'למה אנחנו צריכים להתחסן אם עדיין אפשר להידבק?'. הם לא מבינים את התועלת שבחיסון, והממשלה לא מצליחה להסביר להם אותה".

מנהל בית החולים בבוקרסט נשמע אומר לתקשורת: "אני בטוח שמספר החולים כאן יעלה, בזמן שאין מיטות פנויות ואין ציוד רפואי. המצב קשה עכשיו, ויהיה גרוע יותר".

בעקבות זאת, הוחלט בארגון 'רפואה לישראל' לצאת במבצע שינוע חלק ממחוללי החמצן בארץ לרומניה, על מנת לספק מענה לחולים קלים עד בינונים בנגיף הקורונה, כדי לאפשר להם לבצע אשפוז ביתי, מבלי ליפול על מערכת הבריאות הציבורית.