בעקבות שטפנשט: המדינה מעבירה משלוח של 40 מחוללי חמצן לרומניה

בארגון 'רפואה לישראל' של מוסדות שטפנשט מברכים על כך ואומרים, "הצעד המהיר וההחלטי שיזם ארגונינו בשליחת מחוללי חמצן לרומניה בעבר, גורם כעת למדינה לפעול גם היא ואנו יכולים רק לברך על כך"

מחוללי חמצן נוספים בדרך. רפואה לישראל

רומניה. נגיף הקורונה המשתולל ברומניה בתקופה האחרונה, העומס בבתי החולים ומספרי המתים המטפסים, הביאו לפעולות הומניטריות שונות מהארץ, במטרה לסייע לאוכלוסיה המקומית בהתמודדות טובה יותר עם הנגיף. אחד מהם והראשון שביניהם, כפי שדיווחנו בעבר, היה ארגון 'רפואה לישראל' של מוסדות שטפנשט, שיזם פעולה מהירה של שליחת מחוללי חמצן לרומניה, כדי לסייע לחולים מתוך הקהילות היהודיות ולהוריד את העומס מבתי החולים.

כעת, מי שמצטרפת ליוזמה של שטפנשט, היא לא אחרת מאשר המדינה עצמה, שהחליטה לשלוח אף היא מחוללי חמצן לרומניה כדי לסייע לאוכלוסיה המקומית להתמודד עם הנגיף ולעזור לחולים קלים עד בינונים לטפל במצבם באמצעות אשפוז ביתי, על מנת למנוע את קריסת בתי החולים על ידי הקלת העומס.

משרד החוץ, הוא שהוביל את המהלך של שליחת מחוללי חמצן כסיוע הומניטרי לרומניה להתמודדות עם מגפת הקורונה. זאת, בעקבות מצב התחלואה שממשיך להיות קשה, כפי שעולה מדבריהם של פרופ' אלכסנדר ריפלה מהמכון הלאומי למחלות זיהומיות בבוקרסט וד"ר ראעד ערפאת, ראש מערך שירותי החירום בממשלת רומניה.

בשבועות האחרונים רשמה רומניה שיאים שליליים והפכה למובילה בעולם במספר חולי הקורונה לנפש. בכל יום יש למעלה מ־11,000 חולים חדשים וקרוב ל־500 מתים. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על למעלה מ־60%. מאז תחילת המגפה מתו ברומניה למעלה מ־49,000 בני אדם. הממשלה הרומנית יצאה לאחרונה בקריאה למדינות האיחוד האירופי ונאט"ו לסייע בתרופות, ציוד וצוותים רפואיים.

השגריר ברומניה, מר דוד סרנגה, השומר על קשרים דפלומטיים פעילים עם הרשויות, נכח במסירת משלוח 40 מחוללי החמצן ואמר כי בהמשך השבוע צפויה להגיע לבוקרשט משלחת מומחי רפואה מישראל בראשות ד"ר רמי שגיא, סגן ראש אגף בתי חולים במשרד הבריאות.

השגריר אמר: "מדובר באחת מחברותינו הקרובות, כשבין המדינות יחסים אסטרטגיים הכוללים שיתוף פעולה הדוק בתחומי הכלכלה, הבריאות והתרבות. הסיוע שהוגש היום ומשלחת משרד הבריאות שתגיע בהמשך השבוע נועדו להקל על מצב החולים ומערכת הבריאות".

בארגון 'רפואה לישראל' של מוסדות שטפנשט מברכים על כך ואומרים, "הצעד המהיר וההחלטי שיזם ארגונינו בשליחת מחוללי חמצן לרומניה בעבר, גורם כעת למדינה לפעול גם היא ואנו יכולים רק לברך על כך. מכאן אנחנו נבקש מארגונים נוספים לקחת חלק ביוזמה המבורכת שהתחיל על ידי הארגון, בשליחת מחוללי החמצן לרומניה שתסייע בהתמודדות טובה יותר עם הקורונה".

בתרומה משתתפות החברות הישראליות "אלביט" ו"אפי אירופה", חברה בת של "אפי נכסים", הפעילות ברומניה.