רומניה: "שגרת תפילות בלתי פוסקת" עוברת על המשתתפים ב'מסע חוצה אירופה'

המשתתפים מספרים על "ימים טהורים של שגרת תפילות בלתי פוסקת ברומניה, המדינה הקומוניסטית שניסתה למחוק כל זכר לעם היהודי ותפילותיו וכעת מתעוררת מחדש לראות עוד ועוד יהודים חוזרים ופוקדים את המקומות הקדושים ברומניה

רומניה. תפילות רוויי התלהבות עוברות על משתתפי 'מסע חוצה אירופה' של מוסדות שטפנשט ו-50 משתתפיה, השוהים כעת בעיר יאס שברומניה, בצל המבנה המרשים של 'הכנסת אורחים שטפנשט' בעיר יאס, עיר הבירה הקודמת של רומניה.

המסע שהחל ברומניה, עתיד לעבור דרך מולדובה ולהגיע לאוקראינה במהלך הימים הקרובים, כאשר שיאו של המסע יגיע ביום ההילולא קדישא של מרן האדמו"ר הראשון משטפנשט רבינו מנחם נחום פרידמן זי"ע, הטמון בעיר יאס.
בנתיים נערכים ההכנות לקראת ההילולא קדישא בס"ד.

המשתתפים מספרים על "ימים טהורים של שגרת תפילות בלתי פוסקת ברומניה, המדינה הקומוניסטית שניסתה למחוק כל זכר לעם היהודי ותפילותיו וכעת מתעוררת מחדש לראות עוד ועוד יהודים חוזרים ופוקדים את המקומות הקדושים, בתי העלמין, בתי הכנסת וקברי הצדיקים וכעת אנו זוכים להיות חלק מהקמת 'הכנסת האורחים שטפנשט' ביאס.

"המסע לרומניה לרגל ההילולא, הוא חוויה שנתית שמשאיר עלינו טעם של עוד למשך כל השנה ובעז"ה נמשיך לקחת בזה חלק עד שנזכה לראות את הצדיק קם על רגליו בתחיית המתים", מסכמים הנוסעים בהתרגשות.

שגרת תפילות בלתי פוסקת. הכנסת אורחים רומניה
שגרת תפילות בלתי פוסקת. הכנסת אורחים רומניה
שגרת תפילות בלתי פוסקת. הכנסת אורחים רומניה