עשרות אלפי אנשים פקדו את ציונו של הצדיק משטפנש

במהלך 'שבוע ההילולא' ה-80 של הצדיק משטפנשט, עשרות אלפי מתפללים פקדו את הציון בראשות אדמו"רים, מקובלים ורבנים חשובים # ביום ראשון בחצות הלילה נערך תיקון מיוחד על ידי גדולי המקובלים לביטול הגזירות על עולם התורה # כל הפרטי

הנהלת מוסדות שטפנשט בראשות הרב אברהם יעקב סלומון מסכמת את שבוע ההילולא בסיפוק רב, לאחר שעשרות אלפי אנשים מכל רחבי הארץ פקדו את ציונו הקדוש של הצדיק משטפנשט זי"ע הטמון בבית העלמין נחלת יצחק בגבעתיים במהלך שבוע ההילולא.

מיד עם צאת השבת האחרונה פרשת פנחס, החלה נהירה המונית של מתפללים לכיוון ציונו הקדוש של הרה"ק רבי אברהם מתתיהו משטפנשט זי"ע. אתר הציון הק' הוכשר לקליטת ההמונים, וגם השנה הוקם אוהל הכנסת אורחים ענק לצד חדרי בית מדרש לתורה ולתפילה ממוזגים בפינת הרחובות אבני זיכרון ומשה דיין, לרווחת רבבות האנשים שפקדו את האתר בחום הכבד של חודש תמוז במהלך שבוע ההילולא שהסתיים אמש.

האוהל פעל במתכונת בית מדרש וחדרי הכנסת אורחים לאכילה ושתייה וסעודות ההילולא במהלך כל שבוע ההילולא, כמו כן הותקנו ברזי שתייה קרה, להרוות את צמאונם של העולים הרבים, ולחלוקת ח"י רוטל משקה, על ידי המתנדבים בעם, בראשות איש החסד הרב שלמה רובין, ובשיתוף מוסדות שטפנשט בראשות הרב אברהם יעקב סלמון. כמו כן סודרו דרכי גישה מהדרין לרווחת ציבור היראים החפצים לשמור על טוהר המחנה וקדושת המקום, למרות שהדבר לצנינים בעיני ארגוני שונאי הדת שהרימו קול צעקה כנגד 'הדרת נשים' כלשונם.

במהלך ימי ההילולא לציון 80 שנה לפטירתו של הצדיק משטפנשט, אדמו"רים, מקובלים ורבנים נטלו חלק בסדרת האירועים, ביניהם: כ"ק האדמו"ר מסאדיגורא שליט"א שהביע שמחתו לראות שבית צדיקים יעמוד הנצחת זכר האי קדוש וצדיק פועל ישועות, האדמו"ר העלה ברתת את זכר אביו אדמו"ר זצ"ל שהיה מקפיד לפקוד את מקום קבורת הצדיק ולהשתתף בסעודת ההילולא שנערכת מאז הסתלקות הצדיק על ידי מוסדות שטפנשט וזקני חסידי שטפנשט, כ"ק אדמו"ר מאונגוואר שליט"א, כ"ק אדמו"ר ממבקשי אמונה שליט"א; הגה"צ רבי אלימלך בידרמן המשפיע החסידי הנודע, המקובלים הגה"צ רבי סענדר ארלנגר, הגה"צ רבי יעקב עדס; המועמד לתפקיד הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, הגר"י טוביאס אב"ד שכון ו', הגר"נ לנדמן רבה של חולון, הגרי"ד גרוסמן רבה של מגדל העמק, אדמורי"ם ורבנים נוספים, אישי ציבור והמוני עמך בית ישראל.

במוצאי יום ראשון, בחצות הלילה, נערכה תפילת רבים מרגשת סמוך ונראה לקבר הצדיק. לפני התיבה עברו המקובלים הגה"צ רבי סענדר ארלנגר והמקובל רבי יעקב עדס, ערכו תיקון ותפילה  ופדיון נפש להרש"ש לכל 'שטרי השליחות' שהתקבלו במוקד הישועות לאלפי המצטרפים שביקשו לעשות רצון צדיק לקיים צוואת קדשו ובקשתו היחידה בכל ימי חלדו של אותו צדיק והוא: לקיים בית כנסת ובית תורה ובית חסד לשמו כל הימים עד עולם', כן נערכה תפילה מיוחדת לשלום ולישועת עם ישראל. המקובל הצדיק רבי יעקב עדס, מחבר סדרת הספרים 'דברי יעקב', ערך תיקון מיוחד לאור הגזירות הקשות הנוחתות על עולם התורה על ידי הממשלה העלולות להמיט סכנה על לומדי התורה ובפרט גזירת הגיוס המסכנת את המשך קיום עולם הישיבות. טרם עריכת התיקון המיוחד, אמר המקובל הגה"צ רבי יעקב עדס, כי "עם ישראל נמצא בתקופה קשה של גזירות על לומדי התורה".

הפתעה גדולה נרשמה במהלך האירוע המרכזי ביום ראשון בלילה, כאשר הגיע תושב אשדוד לאוהל הישועות שהוקם במתחם בית העלמין וביקש למסור מעטפה לראש המוסדות. "הרב סלמון", הוא אמר, "אני רוצה להודות לך על הפצת מקור הישועות". הרב סלומון פתח מיד את המעטפה והופתע לגלות הזמנה לבר מצווה לנער 'אברהם מתתיהו', שנולד לפני 13 שנה, על פי עדות האב המאושר, אחרי שנים רבות של ציפייה, בזכות התפילה שנשא בקברו של הצדיק משטפנשט ביום ההילולא.

תחבורה סדירה מרחבי הארץ פעלה במהלך כל 'שבוע ההילולא' בשיתוף מוסדות שטפנשט עם חברות ההסעות המקומיות ובהם מבני ברק על ידי חברת דן קו 4 מוגבר כל רבע שעה, מירושלים, ביתר ובית שמש באמצעות ארגון דרכינו הסעות-רוט, ומבית שמש. מחיפה באמצעות הרב משה טירר יו"ר אגו"י בחיפה מקרית ויז'ניץ ומתחנות 970. מאשדוד ע"י הרב אברמוביץ דרך קו 322. כמו כן סודרה תחבורה סדירה מ-90 יישובים נוספים, המאורגנת על ידי מוקד ההילולא. כן פעל מוקד מיוחד להעברת קוויטלאך ופתקי בקשות במשך 24 שעות ביממה.

בסיום ההילולא הובעה הערכת המוסדות למשטרת ישראל תחנת גבעתים, לערית גבעתים ות"א על מחלקותיהם השונות על שיתוף הפעולה, לחברות ההסעות, לחברת קדישא גחש"א ת"א, למכון 'תורת אמת' על הפצת הסגולות והישועות ותולדותיו של הצדיק ותמונת קדשו שחולקו חינם לרבבות הפוקדים וברחבי הארץ, ולכל העוסקים בארגון ההילולא שזכותו תגן עלינו ועל כל ישראל אמן.