ממונה הקורונה ברומניה הפתיע: נקדם שיתוף פעולה נרחב בכל המדינה

זאת על רקע הקמת מרכז רפואי בבוקרסט שברומניה מטעם 'מרכז רבני אירופה': זכות עצומה לקדש שם שמים ברבים

הקמת מרכז רפואי חדש ברומניה. שיתוף פעולה

רומניה. ההשפעה של הבאת ציוד רפואי לרומניה בתחילת החורף מטעם ארגון 'רפואה לישראל' של מוסדות שטפנשט, ממשיכה להכות גלים. תחילה היה זה השגריר דוד סרנגה שעלה על הגל והביא משלחת רופאים ישראלית על מנת לסייע לנציגי הרפואה ברומניה. כעת 'מרכז רבני אירופה' הגיעו לסייע בהקמת מרכז רפואי חדש בבוקרסט.

מדובר בהקמת מרכז רפואה וחסד בבוקרסט בירת רומניה, על ידי 'מרכז רבני אירופה', כחלק מהקמת מרכזי חסד נוספים ברחבי אירופה, כהתמודדות נגד נגיף הקורונה.

בשיאו של טקס חנוכת המרכז, השתתף  ד"ר ריאד ערפאת המשמש כראש מערך החירום הלאומי של רומניה וממונה הקורונה מטעם המדינה שהפתיע את הנוכחים כשאמר כי יפעל לשיתוף פעולה עתידי בין משרד הבריאות לבין מרכזי החסד של 'מרכז רבני אירופה'. לפי התכניות, המרכזים יעניקו סיוע לאלפי תושבים ברומניה. המעמד המיוחד נערך בהשתתפות השגריר דוד סרנגה, בראשות הרב נפתלי דייטש שליח חב"ד ברומניה, הרב אריה גולדברג מנכ"ל "מרכז רבני אירופה" והרב יוסי ביינהקר סמנכ"ל "מרכז רבני אירופה". מנכ"ל מרכז רבני אירופה הרב אריה גולדברג: "זו זכות עצומה שאנו זוכים לקדש שם שמים ברבים"

לפי דיווחי 'מרכז רבני אירופה', באותה ביממה חנכו ב"מרכז רבני אירופה" מרכז חסד נוסף בזאגרב שבקרואטיה, המרכז יעניק כאמור עזרה לתושבים רבים בנושא השאלת ציוד רפואי נרחב וציוד לתינוקות. הטקס נערך בהשתתפותם של מר אילן מור – שגריר ישראל בקרואטיה, איבנה דז'רק דוברברצי'ץ' המשמשת כאחראית על הרווחה הציבורית ומוגבלי הנגישות, הרב פנחס זקלס המשמש כשליח הראשי למדינה, ובראשותם של מנכ"ל "מרכז רבני אירופה" הרב אריה גולדברג והסמנכ"ל הרב יוסי ביינהקר.

מנכ"ל "מרכז רבני אירופה" הרב אריה גולדברג סיכם בהתרגשות את שני הטקסים ואמר כי "בכל פעם אני נרגש מחדש. פתיחת מרכזי החסד הללו הם דבר עצום במדינות אירופה, המרכזים מעניקים סיוע מקצועי לרבבות יהודים באשר הם. זו זכות עצומה וקידוש השם גדול שאנו זוכים כך לסייע ולעזור. התרגשתי עד למאוד לשמוע את הבטחתו של ממונה הקורונה ברומניה על הקמת שיתוף פעולה נרחב למען היהודים ובטוחני שהדבר יורגש היטב בשטח".

הרב מנחם מרגולין המשמש כיו"ר המרכז ציין כי עד כה הוקמו כבר עשרים ושישה מרכז חסד ברחבי אירופה, לדבריו, כבר במהלך השנה הקרובה יתווספו עוד עשרים וארבעה מרכזי חסד נוספים זאת לרווחתם ולתועלתם של כלל הקהילות היהודיות ברחבי היבשת אשר ייהנו מהפעילות המבורכת.

הרב אברהם יעקב סלמון שליט"א, יו"ר 'אגודת המקומות הקדושים ברומניה', אשר נמצא כעת בביקור ברומניה, בירך על המהלך האחרון של 'מרכז רבני אירופה' ואמר כי "הצעד הזה מוכיח את חשיבות הקשר היהודי עם רומניה בו אנחנו משקיעים את מיטב כוחינו מסביב לשנה, לשם שמירת המטרות, חיזוק הקהילות היהודיות, בתי הכנסת ובתי העלמין בכל רחביה. הצעד שלנו להביא ציוד רפואי במהלך תקופת הקורונה, הפך להיות אבן דרך לכל הבאים אחרינו במשימה להביא לשיתוף פעולה ולחיזוק הקשר".