בעוד פחות משבועיים: הילולת הצדיק משטפנשט זי"ע

ביום שבת, כ"א בתמוז, יחול יום היארצייט ה-80 לפטירתו של הצדיק משטפנשט זי"ע # כמאה אלף איש יפקדו את הציון בבית העלמין בגבעתיים במהלך 'שבוע ההילולא', ופעילי השטח נערכים כדי להסיע עשרות אלפי אנשים ולארח אותם באוהל 'הכנסת אורחים' מיוחד שיוקם בבית העלמין # כל הפרטים

בעוד פחות משבועיים יחול יום היארצייט השמונים של הצדיק משטפנשט זי"ע ורבבות בני אדם יגיעו להתפלל על ציונוהק' בגבעתיים. פעילי השטח של מוסדות שטפנשט עמלים בחודשים האחרונים על הצד הלוגיסטי כדי שסדרת האירועים המתוכננים יוכתרו בהצלחה.

יום היארצייט, כ"א בתמוז, חל השנה בשבת קודש פרשת פנחס, ולכן, החליטו בהנהלת המוסדות לציין את יום ההילולא בסדרת אירועים שיתפרסו על פני שבוע שלם, החל מיום חמישי אור לכ' בתמוז ועד יום רביעי כ"ה בתמוז.

ההיערכות הלוגיסטית כוללת תכנון מדויק של מערך הסעות לשינוע כמאה אלף איש מכל רחבי הארץ, אירוח מתאים במתחם אהל הישועות והכנסת אורחים שיוקם במתחם בית העלמין בגבעתיים. לשם כך, נבנה אוהל ענק בן מאות מטרים, ממוזג, בו ימצאו המבקרים אוכל ושתייה.

במהלך 'שבוע ההילולא', שמתחיל כאמור ביום חמישי אור לכ' בתמוז, ייצאו חמישים אוטובוסים ביום מכל נקודה ויישוב ברחבי הארץ, לכיוון ציונו של הצדיק משטפנשט בגבעתיים. בימים האחרונים נפגש הרב סלומון עם מפקדי המשטרה באזור ת"א וגבעתיים, כדי לתאם את מערך האבטחה והסדר במקום.

יצוין כי מכון הספרים 'תורת אמת' שע"י מוסדות שטפנשט, הפיק והוציא לאור קובץ חמישי והיסטורי לבית רוז'יןושטפנשט, ובו גנוזות ומסמכים היסטוריים בפרסום ראשון, כמו הסידור של הרה"קמרוז'ין וכן הפרק המונומנטלי על אנציקלופדיית חכמי רומניה. לאחר שתועדו 400 רבנים מהערים בוקרסט, יאס, טשרנוביץ ופיאטראניאמץ, כעת בקובץ דנן תועדו ונחקרו חכמי העיר ניאמץובוהוש. כמו כן הובאו תגליות חדשות מקלויזשטפנשט בצפת. הקובץ הייחודי יופץ בקרוב ברחבי הארץ.