2,500 דירות נוספות בגבעתיים, חסידי הצדיק משטפנשט מתכוננים לרכישת חלק מהדירות בסמוך לקברו הקדוש

עתידה של גבעתיים שתחומה בשטחים מבונים מכל צד, הוא בהתחדשות הבנייה הוותיקה - מה שתעניק הזדמנות לחסידי הצדיק משטפנשט להתגורר בעיר מנוחתו

גבעתיים בלילה

הידיעה על אישור 2,500 דירות נוספות בגבעתיים, מביאה את חסידי הצדיק משטפנשט להתכונן לרכוש דירה בסמוך לקברו הקדוש בעיר.
הוועדה המחוזית תל אביב, בראשות ערן ניצן, החליטה להפקיד את התוכנית להתחדשות עירונית בצפון-מערב גבעתיים המוסיפה כ-2,500 יחידות דיור, במגוון מסלולי התחדשות עירונית. התוכנית הינה על שטח כולל של כ-260 דונם המצוי במתחם הרחובות- עליית הנוער וערבי נחל במערב, רמת גן בצפון, בית העלמין נחלת יצחק בדרום ורח' אחדות העבודה וקק"ל במזרח.
התכנית חלה על מרקם המכיל אוסף שכונות ותיקות; חלקה המערבי של שכונת בורוכוב, שכונת הפועלים הראשונה בארץ, שנוסדה בשנת 1922, שכונת קריית יוסף, שנוסדה בשנת 1933 ושכונת רוזנשטיין שנוסדה בשנות ה-40 ונשען על רחוב כצנלסון שהינו רחוב מסחרי ראשי בעיר ורחוב עליית הנוער שהינו ציר ראשי בין גבעתיים לת"א.
התכנית כוללת אופי בינוי לכל רחוב ראשי, המשלב בניה מרקמית ומגדלית, במגוון שימושים הכוללים: תעסוקה, מסחר, מלונאות, מגורים ושטחי ציבור. בנוסף, התוכנית מתנה את העצמת הבינוי המגדלי בהרחבת בתי הספר הקיימים בשכונה: תלמה ילין, פטאי וברנר ויצירת ציר ציבורי צפון-דרום, תוך קשירה שלהם במתחמי או"ח. בנוסף, התוכנית מציעה מיתון הבינוי באזורים הפנים שכונתיים, תוך מתן מגוון פתרונות להתחדשות במתכונת של עיבוי או הריסה ובניה ותוך עמידה על איכויות המרקמים הוותיקים והשונות בניהם. חלופה זו נשענת על תחזית מימוש ריאלי, תוך פינוי של מגרשים בודדים בכל פעם ואפשרות למגוון מסלולי התחדשות. בהתאם, מאפשרת התכנית תוספת של כ- 2,500 יחידות דיור חדשות ל-2,500 יחידות הדיור הקיימות.
אדר' ארז בן אליעזר, מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון: "התוכנית הינה חלק משינוי המגמה הצפוי ברחוב כצנלסון בגבעתיים והחזון המשותף ללשכת התכנון והרשויות המקומיות בפיתוח ציר רוחב אורבאני משמעותי מעמק ברכה בתל אביב ועד שדות ירושלים ברמת גן בו ייקבע בינוי אינטנסיבי, מסחר, שבילי אופניים תחבורה ציבורית ו-3 תחנות מטרו שיוקמו לאורכו".
מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר: "עתידה של גבעתיים שתחומה בשטחים מבונים מכל צד, הוא בהתחדשות הבנייה הוותיקה. התכנית שאושרה מעצבת מחדש את השטח שנמצא בצפון מערב העיר גבעתיים, תוך יצירת מגוון מסלולים לחידושו. נמשיך לקדם התחדשות עירונית בעיר בשיתוף פעולה עם כל הגורמים המעורבים".
חסידי שטפנשט בארץ ובעולם מקווים כי ההזדמנות הזו תאפשר להם לרכוש דירה בסמוך ונראה לקברו של הצדיק משטפנשט.