מאות חסידי ברסלב המומים: חברת התעופה הרומנית 'בלו אייר' (Blue Air) בשלבי קריסה

טיסה blue air

מאות חסידי ברסלב, שתכננו להגיע לאומן באוקראינה לקראת חג ראש השנה, דרך המדינה הרומנית, קיבלו בהלם את ההודעה על קריסת החברה הרומנית 'בלו אייר' בימים האחרונים.

השנה, מהווה יאס נקודת מעבר מרכזית וראשית של חסידי ברסלב בדרכם לאומן, כדי לחסות בצל מוהר"ן מברסלב על ראש השנה, על כך הזהיר לעשות כרוז: כי העולם כולו תלוי בראש השנה שלי, והראש השני עולה על הכל. החברה הרומנית 'בלו אייר' Blue Air, אשר התחייבה לספק מאות כרטיסי טיסה ליאס, בוקרסט, סוצ'אבה וקלוז' נאפוקה, הודיעה בימים האחרונים על הפסקת הפעילות.

החל מהיום (יום רביעי) ועד ליום שני הבא (ט"ז אלול, ה-12 בספטמבר – למניינם), פעילות החברה מופסקת, לאחר שחשבונות הבנק של חברת התעופה הוקפאו על ידי המשרד לאיכות הסביבה, כפי שמדווח ב'כלכליסט'.

חברת התעופה הרומנית בלו אייר מבטלת את כל טיסותיה לשבוע הקרוב זאת בעקבות החלטת ממשלת רומניה על הקפאת חשבונות הבנק שלה. החברה מפעילה טיסות בישראל, בין השאר לפריז ולבוקרשט. נוסעים ישראלים דיווחו כי נתקעו בשדות תעופה שונים בעקבות הביטולים.

לפי דיווחים בתקשורת הזרה, מדווח ב'כלכליסט', החברה מבטלת את טיסותיה בעקבות החלטה של השר להגנת הסביבה הרומני להקפיא את חשבונות הבנק של החברה, כמו גם הצהרה שניתנה על ידי ראש הרשות להגנת הצרכן הרומנית שביקש מצרכנים להפסיק לרכוש את כרטיסיה. הסיבה לסנקציות מטעם ממשלת רומניה, היא חוב לצרכנים בגובה 13 מיליון יורו שהיא חייבת ללקוחות בעקבות ביטול 11 אלף טיסות עקב משבר הקורונה.

לדברי החברה שהובאו באתר 'ברסלב נייעס', החברה אומרת שהיא לא יכולה להמשיך ולשלם את חשבונות תפעול החברה, בעקבות החלטת המשרד לאיכות הסביבה הרומני שהחליט להקפיא את חשבונותיה. עם זאת, הוא לא מזכיר את הגורמים שהובילו להחלטה הדרסטית הזו של השלטונות הרומניים.

בהצהרה מסרה חברת התעופה Blue Air: "בשל מצב בלתי צפוי המורכב מתפיסת כל חשבונות חברת Blue Air Aviation SA על ידי המשרד לאיכות הסביבה, בלו אייר אינה יכולה לשלם את העלויות השוטפות, הדרושות להפעלת טיסות יומיות, ולכן היא נאלץ להשעות את כל הטיסות המתוכננות לצאת מנמלי התעופה ברומניה, עד יום שני, 12 בספטמבר, 2022". – נכתב בהודעה.

בלו אייר מסרה כי ישנם טיסות של החברה הטסות משדות תעופה שמחוץ לרומניה שיטוסו כמתוכנן. עם זאת, מכיוון שמטוסיה לא יעזבו את שדות התעופה ברומניה לאחר מכן, יושעו גם טיסות נכנסות לרומניה.

בלו אייר טוענת כי הצהרה של ראש הסוכנות להגנת הצרכן הרומנית (ANPC) הקוראת לנוסעים להפסיק לקנות כרטיסים של בלו אייר הובילה לאיבוד מכירת כרטיסים בשווי 5 מיליון אירו וללחץ מצד ספקיה לשלם את החשבונות מראש. עוד אומרים בחברה כי האירועים האחרונים חסמו את השיחות שניהלה עם שתי חברות השקעות מלונדון שהיו מעוניינות להצטרף כבעלי מניות.

שעות ספורות לפני שהכריזה החברה על הפסקת טיסותיה, הודיעה 'בלו אייר' על סגירת שותפות עם חברת התעופה 'אייר קונקט', חברת תעופה רומנית קטנה שרק לאחרונה החלה לפעול. על פי ההסכם Blue Air תעביר את ההפעלה של שירותים אזוריים מקומיים ובינלאומיים נבחרים באיחוד האירופי לחברת התעופה 'איר קונקט'.

במבט חטוף בנתוני FlightRadar מראה שכל טיסות 'בלו אייר' Blue Air היוצאות מבוקרשט מבוטלות כבר היום.