כאשר האדם עושה איזה נישואין לבניו משם באה לו פרנסה
הנה שמעתי מכאדמו"ר הרב ממעזבוש אוהב ישראל כאשר האדם עושה איזה נישואין לבניו משם באה לו פרנסה, ומצאתי רמז לזה בזה הפסוק, ויעש להם משתה, דהיינו שעושה חתונה לבניו ויאכלו וישתו, באה לו פרנסה וכ"ט.
אור לשמים, תולדות ד"ה ויעש להם
קריאת הסגולה
שמעתי מהאדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א שאמירת לשונו הקדוש של ה'אור לשמים' מסוגל הוא, ולכן כדאי שכל בעל שמחה יעתיק לעצמו הלשון הזה בפיתקא ולקרוא בפה
נעימת החיים, רכא
שביל חדש לנדוניא בכל יום משבעת ימי המשתה
אומרים בשם הרה"ק רבי פנחס מקאריץ זצ"ל כי להוצאות חתונה יש שביל חדש בשמים לפרנסת נדוניא ברחמים.
אמרי פנחס השלם ח"ב עמוד ק"ב
מחותן חכם קונה בית
סיפר הרה"ח ר' שלמה טעלינגאטער ז"ל, כי הרה"ק מרוז'ין זצ"ל אמר פעם בעת חתונת אחד מיו"ח, ווען דער מחותן זאל שכל האבען און מאכען אויף דעם חשבון אויך פאר זיך א בעקיטשע וכו', ווען ער זאל מער שכל האבען וואלט ער איינגעצאלט אויך אויף איין הויף (אם המחותן יש לו שכל הרי הוא מתקין על חשבון זה גם לעצמו קפוטה חדשה וכו', אם יש לו יותר שכל הרי הי' משקיע גם בקניית מגרש).
וסיים ר' שלמה שכשהי' עני נתן פעם דמי קדימה על בית לפני חתונת אחד מבניו ומסחרו היה משחת נעליים, ולא היה לו קונים והרבה סחורה עמד כמעט להתקלקל, פתאום פרצה המלחמה ומכר בכמה ימים את כל הסחורה שהיה לו בעשרת מונים ממחירו הרגיל והתעשר, ועוד לפני החתונה שילם את כל מחיר הבית.
נעימת החיים, רכ
השפעות גדולות
עם שמחת נישואין באים השפעות רבות בכניסתי ליחידות לכ"ק אדמו"ר מסקווירא שליט"א הגיד בשם זקינו הקדוש הרה"ק מבלז זי"ע בביאור דלא רמי בה תיגרא עפ"י האור לשמים בפ' תולדות עה"כ ויעש להם משתה ויאכלו וישתו (בראשית כ"ו ל') דמיד דעשה להם משתה של שמחת נישואין וחתונה ויאכלו וישתו היו השפעות גדולות עי"ש, וע"ד אימרת הצדיקים דמי שאינו מתקן גנו בשעת שמוליך מבניו ובנותיו להחופה בשעטו"מ הוה שוטה, דההשפעות הם כ"כ ברורות וגם וודאות ומבוטחים הם מלמעלה ותיגרא מלשון סחורה, וזהו הכוונה 'לית כתובה' כלומר אין חתונה ונישואין שכותבין בו כתובה 'דלא רמו בה תיגרא' דלא מתגברים ומתיקרים העסקים להרווחות גדולות, דבוודאי עם שמחת נישואין באים השפעות.
שישו ושמחו, צד