לרגל יום העצמאות הרומני: ברכת מוסדות שטפנשט לגורמי הממשל ברומניה

1Decembrie National day of Romania

דגל רומניה. קרדיט: PIXABAY

רומניה. החג הלאומי של רומניה, בראשון לדצמבר, נחגג במדינה בהתלהבות, באמצעות עריכת מצעדים צבאיים במספר ערים במדינה. למעלה מ-1,500 חיילים רומנים, כמו גם זרים מבלגיה, צרפת, צפון מקדוניה, הרפובליקה של מולדובה, פורטוגל, ארה"ב והולנד, נכחו במצעד משער הניצחון בעיר הבירה.

המכון הרומני לתרבות, מארגן בימים הבאים כ-50 אירועים ב-31 ערים בחו"ל. ביום שני התקיימה ישיבה חגיגית בפרלמנט בבוקרשט לציון 104 שנים לאיחוד הגדול של חבלי טרנסילבניה, בסרביה ובוקובינה עם המולדת.

נציגי 'אגודת המקומות הקדושים ברומניה' שעל ידי מוסדות שטפנשט ברומניה, השתתפו גם הם באירועים והגישו את ברכתם לנציגי הרשויות, באיגרת ברכה נדירה:

לרגל יום העצמאות הרומני,

לכבוד הפרלמנט הרומני הדמוקרטי,

לעם הרומני המאמין בחופש הדת

באהבה גדולה!

מוסדות שטפנשט שנוסדו על שם הצדיקים משטפנשט, אזרחי כבוד של רומניה, היוו דמויות סמל בחייהם וגם אחרי פטירתם של הרמוניה, אהבת הזולת, תבונה ואמונה, בקרב העם היהודי שהתגורר ברומניה מאות בשנים.

שנים רבות אחרי פטירת הצדיקים משטפנשט, הם ממשיכים לסמל את הקשר של העם היהודי אל ארץ המולדת רומניה, הארץ והמדינה, שהתאפיינה מאות שנים ביחסי הערכה והוקרה.

גם היום, כאשר רוחות אנטישמיות ועוינות מצליחים לחדור לאירופה השלווה, דווקא רומניה נשארה אי של יציבות והרמוניה, בזמן שהקשר ממשיך להתחזק, כאשר הוא מתבסס על הערכה והוקרה לגורמי הממשל ולעם הרומני, אשר עומד איתן לצד היהודים תושבי המדינה ותושבי ארץ ישראל.

ברוח הצדיקים משטפנשט, לכבוד יום העצמאות הרומני, נאחל למדינה ולעם ברומניה, חיים של הרמוניה, עמידה איתנה נגד רוחות עוינות ושיתוף פעולה מתוך הערכה והוקרה.

חג שמח!

מאחלים מקרב לב,

הרב אברהם יעקב סלמון רב קהילות שטפנשט בישראל וברומניה, בשם:

מוסדות שטפנשט ברומניה

האגודה למקומות הקדושים ברומניה

הכנסת אורחים ארגון שטפנשט יאשי