רומניה: 'הכנסת אורחים' שטפנשט בעיר יאס מפעילה את המוקד באישון לילה עבור עשרות יהודים שהורדו בכוח מטיסה בקישינב

היהודים שחזרו משהות בקבר מוהר"ן מברסלב באומן לשבת חנוכה כמקובל, אמורים היו לחזור ארצה אמש, אך בעקבות טעות של חברת 'אייר מולדובה' שכירטסה שני נוסעים בעלי שם זהה למקום אחד, הורדו כל הנוסעים בכוח מהמטוס ושוהים כעת בטרמינל המקומי מזה יותר מיומיים

קבוצת היהודים שהורדו מהטיסה בקישינב שבמולדובה

אירוע עגום שהתחיל בקישינב שבמולדובה, בעקבות החלטת חברת הטיסות 'אייר מולדובה' להוריד עשרות יהודים מאחת מטיסותיה, מקבל כעת מפנה חיובי, עם היווצר הקשר עם מרכז 'הכנסת אורחים' שטפנשט בעיר יאס, מרחק נסיעה קצר של פחות משעתיים.

היהודים שחזרו משהות בקבר מוהר"ן מברסלב באומן לשבת חנוכה כמקובל, אמורים היו לחזור ארצה אמש, אך בעקבות טעות של חברת 'אייר מולדובה' שכירטסה שני נוסעים בעלי שם זהה למקום אחד, הורדו כל הנוסעים בכוח מהמטוס ושוהים כעת בטרמינל המקומי מזה יותר מיומיים.

אחד הנוסעים סיפר לחדשות 0404: "בגלל טעות של חברת התעופה, הם הורידו את כל היהודים מהטיסה וביטלו את הטיסה. מה שהתחיל בחוסר הבנה, התברר כרשלנות פושעת וזלזול של חברת התעופה. שני נוסעים בעלי שם זהה היו רשומים בטיסה לישראל. מסיבה לא ברורה חברת 'אייר מולדובה' חישבו את שניהם כאדם אחד והשני נותר ללא מקום ישיבה. משהתגלה הדבר, נוצר דין ודברים, אך בהחלטה תמוהה ומקוממת, הטייס הודיע על ביטול הטיסה ובעקבותיה הורדו כל הנוסעים לשדה התעופה, שם אנחנו שוהים מזה כיומיים".

האירוע העגום, בו שוהים עשרות יהודים בשדה תעופה ללא פתרון, הובא בבהילות לידיעת מנהלי מרכז 'הכנסת אורחים' שטפנשט בעיר יאס, רק בשעות הלילה המאוחרות, אך כאות הזדהות החליטו על אתר לפתוח את המרכז למרות השעה המאוחרת לרווחת הנוסעים המטולטלים.

בנתיים נערך מרכז 'הכנסת אורחים' שטפנשט בעיר יאס, בהכנת אוכל כיד המלך, חימום ותפעול המקווה החדש, לכל אנשי הקבוצה.