רומניה: עשרות חסידי ברסלב הגיעו מקישינב לבית 'הכנסת אורחים' שטפנשט בעיר יאס

מדובר בעשרות חסידי ברסלב שהגיעו מאומן והורדו מטיסת 'אייר מולדובה', ובנסיעה של פחות משעתיים מקישינב בירת מולדובה, זכו לאוכל חם והתרעננות בבית 'הכנסת אורחים שטפנשט ביאס שברומניה שנפתח במיוחד לקראתם

חסידי ברסלב סועדים בהכנסת אורחים שטפנשט יאס אחרי שהורדו מהטיסה בקישינב. קרדיט שטפנשט רומניה

רומניה. כפי שדיווחנו בעדכונים קודמים, עשרות חסידי ברסלב שהורדו מטיסת 'אייר מולדובה', הגיעו כעת בנסיעה של פחות משעתיים מקישינב בירת מולדובה, לבית 'הכנסת אורחים שטפנשט ביאס שברומניה, הצמודה לגבול עם מולדובה, שם פתחו פעילי שטפנשט את המקום לכבודם ביד רחבה.

המיקום של בית הכנסת אורחים שטפנשט בעיר יאס, מציב אותה על צומת הדרכים של המבקרים ברומניה, מולדובה, אוקראינה וסביבתה, ובמיוחד עבור חסידי ברסלב העושים את דרכם לאומן, לפקוד את קברו של מוהר"ן מברסלב זי"ע.

בשבת חנוכה האחרונה, המהווה אחד ממוקדי העלייה הגדולים של חסידי ברסלב באומן, נספרו מעל 2,000 חסידי ברסלב שהגיעו לאומן, למרות הפלישה הרוסית למדינה והלחימה הנמשכת, מכיוון שאיזור אומן שנמצא במרכז אוקראינה, מרוחק בכ-800 ק"מ מאיזורי הקרבות ואין בו חשש סכנה. אך מכיוון ששדות התעופה באוקראינה עדיין אינם פעילים לשימוש אזרחי, רבים מחסידי ברסלב בדרכם לאומן, מגיעים מרומניה ומולדובה, שם הם מוצאים בבית הכנסת אורחים שטפנשט בעיר יאס, נקודת התרעננות של אוכל כשר וחם ומקווה כשר למהדרין, שהוכשר ממש לאחרונה.

המקרה העגום שאירע כעת בקישינב, בו הורדו עשרות חסידי ברסלב מהמטוס, בעקבות טעות כירטוס של חברת 'אייר מולדובה' שרשמה שני נוסעים בעלי שם זהה על מושב אחד, יצרה סערת רוחות מיותרת ועירבה את נציגי החברה שהתנהגו בברוטליות רבה.

אחרי שהות מתישה של כמעט יומיים בשדה התעופה בקישינב, חלק מהנוסעים הגיעו לעיר יאס, שם מצאו בבית הכנסת אורחים שטפנשט, נקודת התרעננות של אוכל חם ומזין שהוכן במיוחד בעבורם בשעות הקטנות של הלילה ומקווה כשר ופעיל למהדרין.

מהמקום המשיכו חסידי ברסלב לשדה התעופה בדרכם ארצה, הפעם ללא עיכובים מיותרים ב"ה.

הכנסת אורחים שטפנשט יאס מארח חסידי ברסלב שהורדו מהטיסה בקישינב. קרדיט שטפנשט רומניה