רומניה: האורח הדגול מאוקראינה הרב שלמה וילהלם רבה של העיר ז'יטומיר, בבית הכנסת אורחים שטפנשט יאס

סמלי היה לשמוע את הרב שלמה וילהלם שליט"א רבה של זיטומיר שהגיע מאוקראינה ביום ג' דחנוכה, וחנך את החנוכיה הגדולה שהוצבה בפתח בית ההכנסת אורחים, כי היום יום ג' דחנוכה, הוא 'חג הגאולה' של רומניה

הרב שלמה וילהלם רבה של ז'יטומיר בחצר הכנסת אורחים שטפנשט יאס

רומניה. התרגשות בבית הכנסת אורחים שטפנשט בעיר יאס, הסמוך לבית העלמין העתיק, מקום גניזת האדמו"ר הראשון משטפנשט זי"ע, בעקבות בואו של האורח הדגול מאוקראינה, לבקר במקום, ה"ה הרה"ג רבי שלמה וילהלם שליט"א.

זה קרה בנר שלישי של חנוכה, ולקראת הערב הוארה הרחבה של הבית בחנוכיית ענק המתנשאת לגובה 2 מטר ויותר, החנוכיה המיוחדת הגיעה בטיסה מיוחדת מארץ הקודש על ידי מייסד המקום הרה"ג אברהם יעקב סלמון שליט"א, שאף ערך את ההדלקה המחודשת והמרגשת ברוב עם הדרת מלך, כאשר גם העוברים ושבים שאינם בני ברית מביעים את שמחתם למראה החג היהודי הנחוג בחוצות קריה, ומאיר אף את סמטאותיהם החשוכות. הרה"ג שלמה וילהלם שליט"א רבה של ז'יטומיר השתתף בהדלקה וחנך את המנורה החדשה במקום.

נר החנוכה האיר וגירש את החושך השורר בגולה, הדי השמחה היהודית גברו יחד עם תזמורת העיריה שהגיעה להרקיד את החוגגים בלבושם המסורתי. שירת הנצח היהודית של 'הנרות הללו קודש הם' הדהדה למרחקים, והזכירה לכל משתתפי החגיגה, כי יאס ברובה הייתה עיר יהודית, ובעברה הרחוק הייתה עיר מליאה חכמים וסופרים, רבנים וצדיקים, קדושים וטהורים, ועתה לדאבונינו אין לנו רשות להשתמש בהם, אלא לראותם ולהזכר בהם בלבד.

כמה סמלי היה לשמוע את הרב שלמה וילהלם שליט"א רבה של זיטומיר שהגיע מאוקראינה ביום ג' דחנוכה, וחנך את החנוכיה הגדולה שהוצבה בפתח בית ההכנסת אורחים, כי היום יום ג' דחנוכה, הוא 'חג הגאולה' של רומניה, ולמה? כי בשעה שה'אלטע רבי' שוחרר ממאסרו בי"ט כסלו, השמועה על שחרורו הגיעה לרומניה רק בנר שלישי של חנוכה,
וה'חויזר', התלמיד הגדול של הבעל התניא זיע"א, ה"ה הרה"ק רבי יצחק משה זצ"ל שהתגורר אז ביאס, ואף נסתלק ונטמן בבית העלמין ביאס, ציווה לשתות לחיים ולקבוע את יום זה כחג הגאולה ליהודי רומניה, ועתה יום חג חדש ליהודי יאס בהארת אור גדול שבעז"ה ישפיע יהדות וחסידות בעוז וברמה.

הרב שלמה וילהלם רבה של ז'יטומיר בבית הכנסת אורחים שטפנשט יאס