רומניה: שרי החוץ של נאט"ו התכנסו בעיר הבירה בוקרשט, לנוכח המשך הפלישה הרוסית באוקראינה

ינס סטולטנברג, מזכ"ל הברית, בהצהרה חשובה: "אסור לנו לזלזל ברוסיה, שממשיכה לתקוף ערים, אזרחים ותשתיות קריטיות באוקראינה באמצעות טילים ללא הפסקה"

נאט"ו. קרדיט pixabay

רומניה. באופן חריג וראשוני מאז הצטרפה רומניה לנאט"ו, התקיים כנס לשרי החוץ של נאט"ו בעיר הבירה בוקרשט שברומניה. זו הייתה הפגישה הראשונה במתכונת זו שאורגנה על ידי רומניה לאחר חבירתה לנאט"ו והאירוע הראשון שהתקיים במדינה שבאגף המזרחי של הברית הצפון-אטלנטית מאז תחילת המלחמה באוקראינה.

בכנס התחדד שוב המשך התמיכה הצבאית באוקראינה, במיוחד במונחים של הגנה נגד מטוסים. מזכ"ל הברית אמר כי חבירתן של פינלנד ושוודיה לנאט"ו כמעט הושלמה והודה לרומניה על "האירוח המעולה" של הכנס בבוקרשט.

שר החוץ של רומניה, בוגדן אאורסקו (Bogdan Aurescu), הדגיש בתורו את הצורך במעקב בלתי פוסק אחרי ההתפתחויות בים השחור, הגובל ברומניה, אוקראינה, רוסיה וטורקיה. התנהגותה הבלתי ניתנת לחיזוי של רוסיה, מחייבת זאת במיוחד כעת.

שרי החוץ התחייבו להגביר את תמיכתם באוקראינה ולסייע בשיקום תשתיות האנרגיה שלה. הם גם אישרו את החשיבות האסטרטגית של הים השחור עבור הברית ואת המחויבות להגנה על השטח המלא של חברות הברית.

בתום הכנס, ניפק ינס סטולטנברג, מזכ"ל הברית, הצהרה חשובה באמרו: "אסור לנו לזלזל ברוסיה, שממשיכה לתקוף ערים, אזרחים ותשתיות קריטיות באוקראינה באמצעות טילים ללא הפסקה", אמר.