רומניה: ועידת 'וקשרתם לאות' לצוות החינוכי של מוסדות שטפנשט באלעד תיפתח היום בעיר יאס

ועידת 'וקשרתם לאות' של מחנכי ת"ת תורת אמת שטפנשט תפתח היום בסימן קיום הועידה ה-13 והיא תהיה  תהיה מלאה וגדושה בתכנים חינוכיים, ובמושבים עשירים, יחד עם המשפיע הגה"צ רבי ישראל זושא הורביץ שליט"א אב"ד קהילות החסידים באלעד המגיע במיוחד לפאר את הועידה היוקרתית * הועידה תיפתח היום בצהריים ותינעל מחר לפנות ערב בשילוב חנוכת המקווה החדש בבניין הכנסת האורחים של מוסדות שטפנשט בעיר יאס

ועידת וקשרתם לאות. הצוות של מוסדות שטפנשט באלעד. ארכיון שטפנשט

ועידת החינוך השנתית ה-13 שע"י מוסדות 'תורת אמת' שטפנשט, המתקיימת בכל שנה בחודשי החורף לצוות המלמדים החשובים בתלמוד תורה 'תורת אמת' שטפנשט באלעד, תיפתח אי"ה היום בצהריים בעיר יאס רומניה, והיא תתמקד בשלל נושאי חינוך נחוצים בעולמם של מלמדי תינוקות ומרביצי תורה, לצד הזכות והחובה להשקיע את מיטב הכוחות והמאמצים להבאת תשב"ר להצלחתם המקסימלית בס"ד.

הועידה המכובדת התקיימת כאמור זה 13 שנים, נחגגת השנה בסימן מיוחד וסמלי של 'וקשרתם לאות', בקשר המיוחד בין המחנך לתלמיד הנמשך אף מעבר לשעות הלימוד בין כתלי הת"ת, בה ישתתפו רבנים חשובים ואישי ציבור המגיעים במיוחד מארץ הקודש להשתתף במושבי הועידה ולהעשיר את התכנים מאוצרם המנוצר כיד ד' הטובה עליהם, ובראשם רב קהילת שטפנשט ומייסד ויו"ר ה'אגודה למקומות הקדושים ברומניה', הרה"ג ר' אברהם יעקב סלמון שליט"א, העומד על הפקודים בכל ימות השנה בעצה ובתבונה.

השנה מתלווה לועידה, אורח ונואם הכבוד הגה"צ רבי ישראל זושא הורביץ שליט"א אב"ד קהילות החסידים באלעד, הנודע בפיו המפיק מרגליות ובשיחותיו המעמיקות בחינוך החסידי על טהרת הקודש. יחד עמו מגיעים גם הרב מנחם וייס שליט"א מנהל החינוכי של הת"ת שטפנשט באלעד, והרה"ג מנחם מנדל סגל שליט"א מנהל מחלקת המקוואות בב"ב, המפקח מזה תקופה על בניית המקווה החדש בחצר בניין הכנסת האורחים של מוסדות שטפנשט ביאס, ובמהלך ימי הועידה תתקיים השלמתו וחנוכתו לתפארה, וחברי ועידה ישמעו סיפורים מרתקים מתהליך בניית המקווה שהייתה מלווה בסייעתא דשמיא מיוחדת ופלאות רבות.

היום בשעות הבוקר ימריאו חברי הועידה בטיסה ישירה לעיר יאס ברומניה, שם תיפתח הועידה בצהרי היום עם תפילת מנחה בבית הכנסת העתיק של הרה"ק ה'אוהב ישראל' מאפטא. בהמשך יבקרו בקבר החתן והכלה מאחורי בית הכנסת, ובמוזיאון השואה שנפתח לאחרונה בבנין האימתני של המשטרה המקומית הנקרא 'הקסטורה' ממנה נאספו רבבות יהודים וצעדו אל מותם רק בשל היותם יהודים, משם יתכנסו כולם בבניין הכנסת האורחים של מוסדות שטפנשט ביאס למושב הפתיחה של הועידה המרכזית.

דברי פתיחה יישמעו מפי המנהל החינוכי הרב מנחם וייס שיקדם את פני צוות המלמדים בברכות לרוב. דבר הועידה יישמע מפי הגר"ז הורביץ בהתוועדות חסידית מרוממת אל תוך הלילה בליווי שירה וזמרה ברגש ובשמחה. נעילת הועידה תתקיים על ידי הרה"ג אברהם יעקב סלמון, שיסכם בדברי טעם את מטרת הועידה וחשיבות ההתכנסות של הצוות החינוכי בת"ת המיוחד ששמו הולך לפניו בכל מקום.

למחרת יום רביעי כ"ה טבת, לאחר תפילת שחרית ייצאו חברי הועידה לסיור ותפילה בבית העלמין המקומי, שם יישאו תפילה על ציון הרה"ק רבי מנחם נחום משטפנשט זי"ע ושאר צדיקי עליון, בתפילת ה'אבות על הבנים והתלמידים' להעתיר לישועת הכלל והפרט בתפילת רבים. בשעות הצהריים יתקיים סיור באתרי היסטוריה נוספים של יאס כמו הגיטו היהודי, תחנת הרכבת שנודעה בקרב היהודים כ'פוגרום יאס' ובבית העלמין יש קבר אחים בצורת רכבות המוות הללו, ועוד, ומשם יצאו בנסיעה לשדה התעופה המקומי בטיסת חזור לארצנו הקדושה.

לקראת היציאה המיועדת לועידת 'וקשרתם לאות' ביאס, מסר הרה"ג ר' אברהם יעקב סלמון הצהרה נרגשת: "אין דבר יותר סמלי וחשוב מלהביא את צוות המלמדים היקרים בת"ת 'תורת אמת' שטפנשט באלעד, אל העיר יאס ברומניה, בה נסתלק ונטמן האדמו"ר הראשון הצדיק משטפנשט זיע"א, וממנה הנהיג בנו יחידו הצדיק משטפנשט את עדת צאן מרעיתו באהבה ובחמלה במשך חודשים ארוכים מחודשי השנה משך שנות דור של 65 שנה ועליה התבטא כי כל הדבר הקשה יביא אל ציון אביו ויש בכוחו להושיעם. כולנו תקווה כי הצלחתה ההיסטורית של הועידה המרשימה תיחקק לדורות ותביא איתה ברכה ובשורה לכלל ולפרט".

צוות הנהלת ה'אגודה למקומות הקדושים ברומניה' ובראשם מנכ"ל מוסדות שטפנשט הרב משה חריטן, והרב יהודה וויס מצוות הת"ת סגרו בשעה טובה ומוצלחת את הישורת האחרונה לקראת הועידה שתהיה בהפקתו המושלמת של הרב שרגא זייבלד. יהי רצון חפץ ד' בידם יצליח וברכת שמים תלווה את כל שלבי הועידה בהצלחה ובשלימות ובס"ד.

הסימפוזיון המרגש בבית הכנסת אורחים שטפנשט בעיר יאס, סמוך לציון האדמור הראשון משטפנשט. ארכיון שטפנשט