לקראת ההילולא ה-87: ארבע עובדות שלא ידעתם על הצדיק משטנפשט

מה סוד כוחו הרוחני של הצדיק משטפנשט? איך הצליח גופו של הצדיק משטפנשט להשאר שלם עשרות שנים אחרי פטירתו? מאיפה נובעת צדקתו של הצדיק משטנפנשט ומה משמעות האהבה שלו?

משהו חדש מתחיל בהילולא של הצדיק משטפנשט

ככל שאנו מתקרבים להילולא קדישא של הצדיק משטפנשט הקבור בגבעתיים, אנחנו מתקרבים למעמד הישועות הגדול, בו עם ישראל לרבבותיו זוכה להשפעות הצדיק בכל העניינים. זו ההזדמנות שלנו להתחבר וללמוד מסוד הצדיק משטפנשט!

1. גבורתו של הצדיק משטפנשט
שורש כוחו הרוחני והקשר העליון

שורש כוחו הרוחני האדיר של הצדיק משטפנשט, טמון בשם שניתן לו על ידי הסבא קדישא הרה"ק רבי ישראל מרוז'ין: "מתתיהו"!
בשם זה טמונה גבורה עילאית של מתתיהו המכב"י, באמצעותה עומד הצדיק משטפנשט בעוז ותעצומות כנגד כוחות הרשע וממשיך עבור אלו שנאחזים בו ישועות ונחמות למעלה מדרך הטבע!
נאחזים בכוחו של הצדיק משטפנשט, גם היום, וזוכים לישועות!

2. צדקתו של הצדיק משטפנשט
עשרות שנות דבקות בסוד הקבלה להמשכת ישועה

כל ימיו של הצדיק משטפנשט היו קודש לבורא עולם. את כל ימיו ולילותיו הקדיש ליגיעה עצומה בתורת הנגלה והנסתר תורת הסוד והזוהר הקדוש, מתוך מסירות נפש עצומה שאין למעלה ממנה, וכך שינה סדרי בראשית ופעל ישועות לכל הנאחזים בו.
עד כדי כך שפעם אחת כשהתמלא הבית בריח של שריפה, כולם רצו לבדוק למקור האש. וכשהגיעו לחדרו, גילו את הצדיק משטפנשט יושב לו ליד השולחן שקוע בעיון עמוק באחד מספרי הקבלה הקדמונים ביותר.
מרוב ריכוז בספר, הוא לא שם לב שמנורת הנפט שעל השולחן מתלקחת ומסכנת את חייו.
נאחזים בצדקתו של הצדיק משטפנשט, גם היום, וזוכים לישועות!

3. קדושתו של הצדיק משטפנשט
הגוף המלאכי שנותר שלם עשרות שנים אחרי פטירתו

בספרי הקדוש ידוע כי מי שבחייו שמור בקדושה ובטהרה, זוכה להגיע למדרגה רוחנית גבוהה שגופו לא יירקב בקברו.
עם פטירתו, הפך קברו של הצדיק משטפנשט לאבן שואבת לאלפי יהודים וגויים שראו אצלו ישועות מופלאות וניסים גדולים, למעלה מדרכי הטבע. הפלא התעצם בכפל כפליים כאשר העבירו את קברו ארצה, שעה שנוכחו אנשי החברא קדישא לראות שגופו הטהור והקדוש נותר שלם ורענן כביום קבורתו.
נאחזים בקדושת הצדיק משטפנשט, גם היום, וזוכים לישועות!

4. אהבתו של הצדיק משטפנשט
הוא לא זכה לילדים והפך את עצמו לאב רחמן לכל יהודי

כל חייו מסר הצדיק משטפנשט את נפשו, באהבת ישראל עצומה, למען טובתו של כל יהודי ויהודי, באשר הוא, באופן מופלא ויוצא מגדר הרגיל.
הדבר בא לידי ביטוי בשנים האחרונות, עשרות שנים לאחר פטירתו מן העולם.
צדיקי הדורות הסבירו כי סיבת הדבר היא בכך שהצדיק משטפנשט לא הותיר אחריו ילדים ולכן הוא רואה בכל יהודי ויהודי – ילד אישי שלו. בן שעשועים ומבקש להעניק לו את כוח האהבה שלו – כדי שיהיו לו חיים טובים יותר.
נאחזים באהבתו של הצדיק משטפנשט, גם היום, וזוכים לישועות!